Zadzwoń po kredyt 71 358 22 15
71 358 22 15
Na drodze denerwują nas inni kierowcy
Najbardziej irytujące dla prawie połowy kierowców są zachowania innych kierujących – pokazują dane z badania wykonanego na potrzeby raportu Santander Consumer Banku „Polaków portfel własny: w drodze”
Na drodze najbardziej irytują nas inni kierowcy. Tę odpowiedź wskazało prawie 45 proc. badanych, pytanych o źródła stresu w trakcie prowadzenia samochodu. Tak wynika z raportu „Polaków portfel własny: w drodze” opublikowanego przez Santander Consumer Bank. Najbardziej denerwują nas kierowcy jeżdżący agresywnie (15,9 proc.), zbyt wolno (14,6 proc.) oraz zachowujący się w sposób nieuprzejmy (14,1 proc.).
Kolejnym powodem irytacji kierowców są nieuważni piesi (10,6 proc). Dopiero na kolejnym miejscu są korki, które jako największy powód zdenerwowania wskazuje 10,4 proc. kierowców. Zaskakująco mało, bo jedynie 1,6 proc. badanych, jako najbardziej uciążliwy elementy jazdy na polskich drogach wskazuje stan infrastruktury. - Tak niski współczynnik może być spowodowany poprawą ich jakości na przestrzeni ostatnich lat – komentuje Monika Kasprzyk, dyrektor ds. kanałów zdalnych w Pionie Kredytów Samochodowych Santander Consumer Banku.
Ile czasu dziennie spędzamy za kółkiem?
Najwięcej kierowców (37,5 proc.) deklaruje, że swoim samochodem przemieszcza się od pół godziny do godziny dziennie. Co trzeci pytany spędza w drodze ponad 2 godziny. Osoby jeżdżące samochodem ponad 5 godz. dziennie to zaledwie 3,4 proc. Z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że są to w przeważającej części osoby zawodowo prowadzące pojazdy.
Samochodów używamy głównie, aby dotrzeć do pracy (37,2 proc.). Niewiele mniej badanych
w ten sposób może sprawniej załatwić codzienne sprawy (33,6 proc.). Co dziesiąty kierowca deklaruje, że auto jest niezbędnym narzędziem w jego pracy.
Samochód niezbędny do życia?
Dla mieszkańców wsi i małych miast (do 50 tys. mieszkańców) samochód jest absolutną koniecznością - bez niego nie wyobrażają sobie życia codziennego (wieś: 44,7 proc., małe miasto: 40 proc.). Wśród kierowców z dużych miast (250 – 500 tys. mieszkańców) i metropolii (powyżej 500 tys. mieszkańców), glównym argumentem za posiadaniem auta jest konieczność dojazdu do pracy (duże miasto: 70,4 proc., metropolia: 40,2 proc.).
– Wyniki badania wskazują jednoznacznie, że samochód jest dla ogromnej części niezbędny do życia. W dużej mierze używany jest codziennie, w czasie zwykle przekraczającym pół godziny – komentuje Monika Kasprzyk, dyrektor ds. kanałów zdalnych w Pionie Kredytów Samochodowych Santander Consumer Banku. – Dlatego też Polacy coraz częściej wybierają samochody droższe, bardziej komfortowe o podwyższonych parametrach bezpieczeństwa, a także tańsze
w eskploatacji. Stąd też aktywne poszukiwania form finansowania wybranych samochodów. – dodaje.
Myślisz o nowym samochodzie? W Santander Consumer Banku – banku od kredytów, pomożemy Ci w finansowaniu auta. Masz pytania? Zadzwoń: 71 773 20 06 lub uzupełnij formularz. Pamiętaj, że proces kredytowy jest związany z oceną zdolności kredytowej dokonywanej przez Santander Consumer Bank SA z siedzibą we Wrocławiu.
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku na potrzeby raportu “Polaków portfel własny: w drodze”. W ankiecie zrealizowanej metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonej przez instytut IBRIS w kwietniu 2019 r., wzięli udział aktywni kierowcy z całej Polski.