Zadzwoń po kredyt 71 358 22 15
71 358 22 15
Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej
Poniżej znajdziesz podstawowe zasady pozwalające na zwiększenie bezpieczeństwa korzystania z serwisu online.santanderconsumer.pl.
- Podanie danych karty kredytowej takich jak PIN, kod CVV lub ujawnienie hasła do logowania.
- Instalację dodatkowego oprogramowania pochodzącego z nieznanych źródeł, w szczególności jeżeli link został przekazany w treści wiadomości lub sms.
Dbaj o bezpieczeństwo swoich danych!
- Używaj wyłącznie zaufanego urządzenia (komputera, tabletu, smartfonu, telefonu do którego masz dostęp tylko Ty lub osoby przez Ciebie zaufane), nie wprowadzaj danych logowania na komputerach w miejscach publicznych takich jak kafejki internetowe.
- Używaj wyłącznie zaufanych sieci i dostawców Internetu, unikaj niezabezpieczonych sieci WiFi oraz tzw. Hotspotów w trakcie połączenia z serwisami bankowości elektronicznej.
- Wprowadź adres serwisu do przeglądarki internetowej bezpośrednio (manualnie), nie używaj skrótów, listy ulubionych, wyszukiwarek ani linków z komunikatorów, stron społecznościowych czy wiadomości e-mail.
- Po załadowaniu strony sprawdź czy w pasku adresowym przeglądarki adres strony zaczyna się od https://
- Sprawdź czy adres strony nie zaczyna się od ssl-, ssl_ oraz czy nie popełniłeś błędu w nazwie strony, poprawne adresy to:
- Zweryfikuj czy w oknie przeglądarki przy adresie strony znajduje się kłódka, oznaczająca połączenie szyfrowane.
- Zweryfikuj czy po kliknięciu na kłódkę ( i wyświetleniu szczegółów certyfikatu) pojawia się informacja o certyfikacie wystawionym dla online.santanderconsumer.pl/
- Google Chrome
- Mozilla Firefox
- Microsoft Edge
- Opera
W przypadku nieprawidłowej nazwy strony, błędnego lub niezaufanego certyfikatu, oraz w przypadku niezgodności powyższych danych lub jakichkolwiek nieprawidłowości nie loguj się do systemu. Powiadom Bank telefonicznie nr 195 00.
- Chroń swoje dane logowania: login/identyfikator i hasło
- Nie zezwalaj na zapamiętanie haseł przez przeglądarkę internetową,
- Nie udostępniaj ich nikomu, nie przechowuj w miejscach łatwo dostępnych,
- Jeśli musisz zapisać hasło, zamiast tego zapisz informację, która pozwoli Ci je odtworzyć,
- Zmieniaj hasło nie rzadziej niż 90 dni (trzy miesiące),
- Upewnij się, że gdy logujesz się do systemu nikt postronny nie jest w stanie podejrzeć wprowadzanych danych,
- Po zalogowaniu do serwisu zweryfikuj datę ostatniego logowania, czy to Ty się logowałeś?
- Pamiętaj aby po zakończeniu korzystania z serwisu bezpiecznie się wylogować zanim zamkniesz okno przeglądarki.
Pamiętaj, że Santander Consumer Bank S.A. nigdy nie wysyła do swoich Klientów e-maili nakłaniających do ujawniania danych poufnych (hasła, PINy, dane osobowe), bądź też nakłaniających do zmiany hasła, za pomocą linków podanych w e-mailu. Sprawdź aktualne dane kontaktowe naszej infolinii.
- Zainstaluj oprogramowanie chroniące Cię przed: złośliwym oprogramowaniem (malware) takim jak: wirusy, robaki internetowe, konie trojańskie, oprogramowanie szpiegujące (spyware), niepożądane wiadomości, najczęściej z przekazem reklamowym (spam) i inne. Przed zalogowaniem się do serwisu Banku zweryfikuj czy ochrona przeciwko złośliwemu oprogramowaniu jest aktywna , czy sygnatury niepożądanego oprogramowania są aktualne (nie starsze niż jeden dzień) i czy ostatnio przeprowadzone skanowanie systemu przez oprogramowanie ochronne usunęło wszystkie zagrożenia. Regularnie skanuj urządzenie systemem ochrony przeciwko złośliwemu oprogramowaniu.
- Zainstaluj osobistą zaporę ogniową (ang. personal firewall) oraz upewnij się że jest poprawnie skonfigurowana i aktywna. Jeśli masz taką możliwość używaj systemu wykrywającego i przeciwdziałającego włamaniom (IDS/IPS).
- Na bieżąco aktualizuj swój system operacyjny i oprogramowanie (w szczególności oprogramowanie, z którego korzystasz łącząc się do Internetu jak przeglądarka internetowa, program pocztowy, komunikatory, a także pakiety biurowe, oprogramowanie zabezpieczające, itp.).
- Korzystaj tylko z legalnego oprogramowania.
- Nie pobieraj plików niewiadomego pochodzenia z Internetu (np. muzyka, filmy, oprogramowanie).
- Nie otwieraj załączników poczty niewiadomego pochodzenia oraz linków (adresów) które mogą być umieszczone zarówno w treści takiej wiadomości jak również w jej załącznikach.
- Zachowaj zawsze wzmożoną ostrożność przy pobranych plikach z Internetu, przeskanuj je systemem chroniącym przed złośliwym oprogramowaniem.
- Nie otwieraj załączników ani linków do innych stron przesyłanych przez komunikatory oraz serwisy społecznościowe (Facebook, Twitter, i inne).
- Unikaj instalacji nieznanych rozszerzeń (w tym gier) w przeglądarce internetowej. Jeśli to możliwe używaj trybu prywatnego przeglądarki podczas logowania do serwisów Banku.
- Nie ignoruj ostrzeżeń i komunikatów wysyłanych przez przeglądarkę WWW które mogą pojawiać się podczas przeglądania stron.
- Chroń dostęp do urządzenia na którym uzyskujesz dostęp do serwisów Banku hasłem, które często zmieniasz (nie rzadziej niż 90 dni).
- Pamiętaj, że tablety, smartfony i telefony komórkowe wyposażone w przeglądarki internetowe są podatne na działania przestępców, chroń je systemami ochrony przed złośliwym oprogramowaniem.
- Jeśli używasz łączności bezprzewodowej (WiFi) skonfiguruj router udostępniający to połączenie, zaktualizuj oprogramowanie systemowe routera, zmień domyślne hasło administratora, ustaw szyfrowanie połączenia, używaj silnych haseł.
- Minimum 10 znaków a maksymalnie 20 znaków
- Minimum 1 mała litera (litery polskiego alfabetu bez liter diakrytycznych oraz q, v, x)
- Minimum 1 wielka litera (litery polskiego alfabetu bez liter diakrytycznych oraz Q, V, X)
- Minimum 1 cyfra LUB minimum 1 znak specjalny z zakresu : „!”, „@”, „#”, „$”, „^”, „&”, „*”, „?”, „(”, „)”, „[”, „]”, „<”, „>”, „/”, „;”, „:”, „|”, „{”, „}”, „+”, „-”, „.”, „,”,„%”, „_”, „=”, „`”, „’”, „\”, „””
- Hasło nie może zawierać ciągu liczbowego opierającego się o trzy kolejne cyfry np. 123, 456
- Hasło nie może zawierać ciągu trzech identycznych znaków, np. 111, 444, aaa
- Hasło jest różne od 10 poprzednich haseł
Dostęp Bankowości Internetowej online.santanderconsumer.pl/ blokowany jest po pięciu nieudanych logowaniach.
Jeżeli logujesz się numerem umowy o kartę kredytową (dotyczy klientów, którzy zawarli Umowę o kartę kredytową przed dniem 22.07.2017 bez Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej) dostęp odblokujesz za pomocą:
- hasła jednorazowego z listy, jaką otrzymałeś podczas zakładania dostępu do naszego serwisu,
- jeśli wszystkie hasła z listy zostały już wykorzystane, możesz otrzymać nową listę haseł w placówce Banku
Jeżeli logujesz się numerem ICN (dotyczy klientów którzy zawarli Umowę o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej lub Umowę o kartę kredytową po dniu 21.07.2017) dostęp odblokujesz za pomocą:
- strony logowania klikając w link „Problem z logowaniem?”
- jednorazowego hasła SMS, które zostanie wysłane przez Santander Consumer Bank na Twój numer telefonu komórkowego.