W nocy z wtorku na środę (25/26 lutego 2025 r.) w godzinach 22:00 - 6:00 przeprowadzimy prace serwisowe.
W tym czasie nie będziesz mieć dostępu do aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej. Nie ma to wpływu na płatności kartami kredytowymi naszego banku. Za niedogodności serdecznie przepraszamy.

Zadzwoń po kredyt  71 358 22 15

71 358 22 15

Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej

Pamiętaj, że Bank nigdy nie prosi Cię o:

- Podanie danych karty kredytowej takich jak PIN, kod CVV lub ujawnienie hasła do logowania.
- Instalację dodatkowego oprogramowania pochodzącego z nieznanych źródeł, w szczególności jeżeli link został przekazany w treści wiadomości lub sms.

Sprawdź, czy Twoje nawyki zwiększają bezpieczeństwo bankowości elektronicznej

1

Używaj wyłącznie zaufanego urządzenia

Podczas logowania do bankowości internetowej korzystaj tylko z zaufanych urządzeń do których masz dostęp tylko Ty. Nie wprowadzaj danych logowania na sprzęcie w miejscach publicznych takich jak np. kafejki internetowe.

2

Korzystaj wyłącznie z zaufanych sieci i dostawców Internetu

Podczas logowania korzystaj wyłącznie z zaufanych sieci i dostawców Internetu. Unikaj niezabezpieczonych sieci WiFi oraz tzw. hotspotów w trakcie połączenia z serwisami bankowości elektronicznej.

3

Wprowadź ręcznie adres serwisu do przeglądarki internetowej

Nie używaj skrótów, listy ulubionych w wyszukiwarce, ani linków z komunikatorów, stron społecznościowych czy wiadomości e-mail. Wpisz adres strony logowania do bankowości ręcznie w pasku wyszukiwania.

4

Zweryfikuj czy połączenie jest szyfrowane

Sprawdź czy po kliknięciu na informacje o witrynie (i wyświetleniu szczegółów certyfikatu) pojawia się informacja o certyfikacie wystawionym dla online.santanderconsumer.pl

Bezpieczeństwo danych logowania

Chroń swoje dane logowania: login/identyfikator i hasło
  • Nie zezwalaj na zapamiętanie haseł przez przeglądarkę internetową,
  • Nie udostępniaj ich nikomu, nie przechowuj w miejscach łatwo dostępnych,
  • Jeśli musisz zapisać hasło, zamiast tego zapisz informację, która pozwoli Ci je odtworzyć,
  • Zmieniaj hasło nie rzadziej niż 90 dni (trzy miesiące),
  • Upewnij się, że gdy logujesz się do systemu nikt postronny nie jest w stanie podejrzeć wprowadzanych danych,
  • Po zalogowaniu do serwisu zweryfikuj datę ostatniego logowania, czy to Ty się logowałeś?
  • Pamiętaj, aby po zakończeniu korzystania z serwisu wylogować się zanim zamkniesz okno przeglądarki.

Pamiętaj, że Santander Consumer Bank S.A. nigdy nie wysyła do swoich klientów e-maili nakłaniających do ujawniania danych poufnych (hasła, PINy, dane osobowe), bądź też nakłaniających do zmiany hasła, za pomocą linków podanych w e-mailu.

Polityka haseł
  • Minimum 10 znaków a maksymalnie 20 znaków
  • Minimum 1 mała litera (litery polskiego alfabetu bez liter diakrytycznych oraz q, v, x)
  • Minimum 1 wielka litera (litery polskiego alfabetu bez liter diakrytycznych oraz Q, V, X)
  • Minimum 1 cyfra LUB minimum 1 znak specjalny z zakresu : ! @ # $ ^ & * ? ( ) [ ] < > / ; : | { } + - . , % _ = ` ’ \ ”
  • Hasło nie może zawierać ciągu liczbowego opierającego się o trzy kolejne cyfry np. 123, 456
  • Hasło nie może zawierać ciągu trzech identycznych znaków, np. 111, 444, aaa
  • Hasło jest różne od 10 poprzednich haseł

Blokada konta

1

Logowanie za pomocą numeru umowy o kartę kredytową

Jeżeli logujesz się numerem umowy o kartę kredytową (dotyczy klientów, którzy zawarli Umowę o kartę kredytową przed dniem 22.07.2017 bez Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej) dostęp odblokujesz za pomocą:

  • hasła jednorazowego z listy, jaką otrzymałeś podczas zakładania dostępu do naszego serwisu,
  • jeśli wszystkie hasła z listy zostały już wykorzystane, możesz otrzymać nową listę haseł w placówce Banku

2

Logowanie za pomocą numeru ICN

Jeżeli logujesz się numerem ICN (dotyczy klientów którzy zawarli Umowę o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej lub Umowę o kartę kredytową po dniu 21.07.2017) dostęp odblokujesz za pomocą:

  • strony logowania klikając w link „Problem z logowaniem?”
  • jednorazowego hasła SMS, które zostanie wysłane przez Santander Consumer Bank na Twój numer telefonu komórkowego.

Jeśli podejrzewasz lub stwierdzisz jakiekolwiek nieprawidłowości, natychmiast przerwij proces logowania lub korzystania z serwisu i powiadom nas telefonicznie za pomocą infolinii 717 319 500. Dla kontaktów z zagranicy +48 713 589 909.

Bezpieczny bank

Związek Banków Polskich na swoich stronach internetowych prezentuje szereg porad i dobrych praktyk dotyczących różnych aspektów bezpieczeństwa i prywatności związanych z elektronicznymi usługami bankowymi.

Oto odnośniki do tych zasobów:

Aktualności

Komunikaty dotyczące zagrożeń prywatności użytkowników bankowości elektronicznej

Sprawdź
Bankowość Internetowa

Dobre praktyki dotyczące postępowania z bankowością internetową

Sprawdź
Karty bankowe

Dobre praktyki dotyczące postępowania z kartami bankowymi (płatniczymi i kredytowymi)

Sprawdź
Bankowość telefoniczna

Dobre praktyki dotyczące bankowości telefonicznej

Sprawdź

Może Cię zainteresuje

Zadbaj o swoje bezpieczeństwo w internecie dzięki Edukacji Finansowej

Dowiedz się więcej

Zagrożenia w sieci

Znajdziesz tu informacje o najpopularniejszych zagrożeniach z jakimi można się spotkać podczas korzystania z sieci. Poznaj metody cyberprzestępców oraz jak można się przed nimi uchronić

Sprawdź
Bezpieczeństwo - strona główna sekcji

Dowiedz się więcej jak Santander Consumer Bank dba o bezpieczeństwo klientów

Sprawdź
Bezpieczeństwo w sieci

Poznaj zasady bezpieczeństwa korzystania z sieci oraz sprawdź swoją wiedzę w teście

Sprawdź
Komunikaty bezpieczeństwa

Komunikaty dotyczące zagrożeń prywatności użytkowników bankowości elektronicznej

Sprawdź