Wsparcie dla klientów dotkniętych powodzią
Klienci, którzy mają kredyt gotówkowy, ratalny, celowy, hipoteczny lub samochodowy mogą złożyć wniosek o odroczenie spłat na okres do 3 miesięcy. Rozwiązanie zostało opracowane wspólnie ze Związkiem Banków Polskich.
Kto może skorzystać z odroczenia spłat?
- Ponieśli szkodę majątkową, utracili pracę lub główne źródło dochodu w wyniku powodzi lub jej bezpośrednich następstw we wrześniu 2024 r. na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Miejsce zamieszkania, nieruchomość zabezpieczona hipotecznie, miejsce pracy lub działalności gospodarczej znajdują się na obszarze objętym stanem klęski żywiołowej, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 16 września 2024 r., w sprawie wprowadzenia stanu klęski żywiołowej na obszarze części województwa dolnośląskiego, opolskiego oraz śląskiego (Dz. U. poz. 1365 z późn. zm.), lub aktami prawnymi zmieniającymi lub zastępującymi to rozporządzenie.
- Umowa kredytowa została zawarta do 16 września 2024 r.
- Na dzień 31 sierpnia 2024 r. klient nie posiada zaległości w spłacie rat większych niż 30 dni w żadnej umowie zawartej z Santander Consumer Bank.
Kredyty gotówkowe, ratalne, celowe
Dla tych produktów oferujemy następujące rozwiązania :
- Prolongata spłaty od 1 do 3 miesięcy.
- Wnioski można składać do 31 grudnia 2024 r.
- Złożenie wniosku nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami.
- Prolongata dotyczy kapitałowo-odsetkowych rat kredytu.
- Okres kredytowania zostaje wydłużony o czas prolongaty.
- Wniosek można złożyć telefonicznie (195 00), a decyzja zostanie podjęta podczas rozmowy.
Dodatkowe informacje:
- Prolongata obejmuje najbliższe wymagane raty po dacie złożenia wniosku, o ile wniosek został złożony nie później niż na 5 dni roboczych przed datą wymagalności spłaty najbliższej raty.W innym wypadku zawieszenie może nastąpić z dniem płatności kolejnej raty.
- Za okres prolongaty naliczane są odsetki.
- Odroczone raty kapitałowo-odsetkowe oraz odsetki z tytułu prolongaty zostaną rozłożone na pozostały okres spłaty, a na tej podstawie zostanie obliczona nowa wysokość rat.
- Odroczeniu nie podlegają zaległe raty.
- Informacja o prolongacie zostanie przekazana do Biura Informacji Kredytowej (BIK). Jeśli w momencie rozpoczęcia prolongaty klient miał zaległości w spłacie, informacje o nich będą przekazywane do bazy BIK do momentu ich uregulowania.
- Klienci, którzy skorzystają z prolongaty dostaną nowy harmonogram spłaty po zatwierdzeniu odroczenia.
- Ubezpieczenie: W przypadku wydłużenia okresu kredytowania, ubezpieczyciel CNP Santander Insurance wydłuży okres ochrony ubezpieczenia bez dodatkowych kosztów dla klientów.
Kredyty hipoteczne
Dla tych produktów oferujemy następujące rozwiązania:
- Prolongata spłaty od 1 do 3 miesięcy.
- Wnioski można składać do 31 grudnia 2024 r.
- Złożenie wniosku nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami.
- Prolongata obejmuje najbliższe wymagane raty po dacie złożenia wniosku lub raty zaległe.
- Okres kredytowania nie jest wydłużony.
- Wniosek można złożyć telefonicznie (195 00), a decyzja zostanie przekazana telefonicznie w ciągu 30 dni od daty złożenia wniosku.
Dodatkowe informacje:
- Za okres prolongaty naliczane są odsetki.
- Odroczony kapitał zostanie rozłożony do spłaty w kolejnych ratach, a odsetki naliczone za okres prolongaty oraz raty odsetkowe będą dodane do pierwszej raty po okresie odroczenia.
- W przypadku odroczenia raty zaległej, odsetki z tej raty zostaną rozłożone na pozostały okres kredytowania.
- Informacja o prolongacie zostanie przekazana do Biura Informacji Kredytowej (BIK). Jeśli w momencie rozpoczęcia prolongaty klient miał zaległości w spłacie, informacje o nich będą przekazywane do bazy BIK do momentu ich uregulowania.
- Nowy harmonogram spłaty klienci dostaną po wdrożeniu prolongaty.
Kredyty samochodowe
Dla tych produktów oferujemy następujące rozwiązania:
- Prolongata spłaty od 1 do 3 miesięcy.
- Wnioski można składać do 31 grudnia 2024 r.
- Złożenie wniosku nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami.
- Prolongacie podlegają kapitałowo-odsetkowe raty kredytu.
- Okres kredytowania nie jest wydłużony.
- Wniosek można złożyć telefonicznie (195 00), a decyzję przekażemy telefonicznie w ciągu 30 dni od daty złożenia wniosku.
Dodatkowe informacje:
- Odroczony kapitał zostanie rozłożony do spłaty w kolejnych ratach, a odsetki naliczone za okres prolongaty oraz raty odsetkowe będą dodane do pierwszej raty po okresie odroczenia.
- Informacja o prolongacie zostanie przekazana do Biura Informacji Kredytowej (BIK). Jeśli w momencie rozpoczęcia prolongaty klient miał zaległości w spłacie, informacje o nich będą przekazywane do bazy BIK do momentu ich uregulowania.
- Prolongata nie obejmuje harmonogramów z ratami balonowymi (np. 50/50, 3x33, 4x25, 5x20).
- Nowy harmonogram spłaty klienci dostaną po wykonaniu prolongaty.
Jak złożyć wniosek?
O decyzji klienci dowiedzą się w trakcie rozmowy lub w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku.
Po zatwierdzeniu prolongaty bank prześle nowy harmonogram spłat.