Powódź

Wsparcie dla klientów dotkniętych powodzią

W związku z powodzią we wrześniu 2024 roku, która spowodowała znaczne straty materialne, Santander Consumer Bank oferuje wsparcie dla osób oraz firm dotkniętych tą katastrofą.

Klienci, którzy mają kredyt gotówkowy, ratalny, celowy, hipoteczny lub samochodowy mogą złożyć wniosek o odroczenie spłat na okres do 3 miesięcy. Rozwiązanie zostało opracowane wspólnie ze Związkiem Banków Polskich.

Kto może skorzystać z odroczenia spłat?

Z możliwości odroczenia spłat mogą skorzystać klienci, którzy spełniają następujące warunki:
  • Ponieśli szkodę majątkową, utracili pracę lub główne źródło dochodu w wyniku powodzi lub jej bezpośrednich następstw we wrześniu 2024 r. na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  • Miejsce zamieszkania, nieruchomość zabezpieczona hipotecznie, miejsce pracy lub działalności gospodarczej znajdują się na obszarze objętym stanem klęski żywiołowej, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 16 września 2024 r., w sprawie wprowadzenia stanu klęski żywiołowej na obszarze części województwa dolnośląskiego, opolskiego oraz śląskiego (Dz. U. poz. 1365 z późn. zm.), lub aktami prawnymi zmieniającymi lub zastępującymi to rozporządzenie.
  • Umowa kredytowa została zawarta do 16 września 2024 r.
  • Na dzień 31 sierpnia 2024 r. klient nie posiada zaległości w spłacie rat większych niż 30 dni w żadnej umowie zawartej z Santander Consumer Bank.

Kredyty gotówkowe, ratalne, celowe

Dla tych produktów oferujemy następujące rozwiązania :

  • Prolongata spłaty od 1 do 3 miesięcy.
  • Wnioski można składać do 31 grudnia 2024 r.
  • Złożenie wniosku nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami.
  • Prolongata dotyczy kapitałowo-odsetkowych rat kredytu.
  • Okres kredytowania zostaje wydłużony o czas prolongaty.
  • Wniosek można złożyć telefonicznie (195 00), a decyzja zostanie podjęta podczas rozmowy.

Dodatkowe informacje:

  • Prolongata obejmuje najbliższe wymagane raty po dacie złożenia wniosku, o ile wniosek został złożony nie później niż na 5 dni roboczych przed datą wymagalności spłaty najbliższej raty.W innym wypadku zawieszenie może nastąpić z dniem płatności kolejnej raty.
  • Za okres prolongaty naliczane są odsetki.
  • Odroczone raty kapitałowo-odsetkowe oraz odsetki z tytułu prolongaty zostaną rozłożone na pozostały okres spłaty, a na tej podstawie zostanie obliczona nowa wysokość rat.
  • Odroczeniu nie podlegają zaległe raty.
  • Informacja o prolongacie zostanie przekazana do Biura Informacji Kredytowej (BIK). Jeśli w momencie rozpoczęcia prolongaty klient miał zaległości w spłacie, informacje o nich będą przekazywane do bazy BIK do momentu ich uregulowania.
  • Klienci, którzy skorzystają z prolongaty dostaną nowy harmonogram spłaty po zatwierdzeniu odroczenia.
  • Ubezpieczenie: W przypadku wydłużenia okresu kredytowania, ubezpieczyciel CNP Santander Insurance wydłuży okres ochrony ubezpieczenia bez dodatkowych kosztów dla klientów.

Kredyty hipoteczne

Dla tych produktów oferujemy następujące rozwiązania:

  • Prolongata spłaty od 1 do 3 miesięcy.
  • Wnioski można składać do 31 grudnia 2024 r.
  • Złożenie wniosku nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami.
  • Prolongata obejmuje najbliższe wymagane raty po dacie złożenia wniosku lub raty zaległe.
  • Okres kredytowania nie jest wydłużony.
  • Wniosek można złożyć telefonicznie (195 00), a decyzja zostanie przekazana telefonicznie w ciągu 30 dni od daty złożenia wniosku.

Dodatkowe informacje:

  • Za okres prolongaty naliczane są odsetki.
  • Odroczony kapitał zostanie rozłożony do spłaty w kolejnych ratach, a odsetki naliczone za okres prolongaty oraz raty odsetkowe będą dodane do pierwszej raty po okresie odroczenia.
  • W przypadku odroczenia raty zaległej, odsetki z tej raty zostaną rozłożone na pozostały okres kredytowania.
  • Informacja o prolongacie zostanie przekazana do Biura Informacji Kredytowej (BIK). Jeśli w momencie rozpoczęcia prolongaty klient miał zaległości w spłacie, informacje o nich będą przekazywane do bazy BIK do momentu ich uregulowania.
  • Nowy harmonogram spłaty klienci dostaną po wdrożeniu prolongaty.

Kredyty samochodowe

Dla tych produktów oferujemy następujące rozwiązania:

  • Prolongata spłaty od 1 do 3 miesięcy.
  • Wnioski można składać do 31 grudnia 2024 r.
  • Złożenie wniosku nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami.
  • Prolongacie podlegają kapitałowo-odsetkowe raty kredytu.
  • Okres kredytowania nie jest wydłużony.
  • Wniosek można złożyć telefonicznie (195 00), a decyzję przekażemy telefonicznie w ciągu 30 dni od daty złożenia wniosku.

Dodatkowe informacje:

  • Odroczony kapitał zostanie rozłożony do spłaty w kolejnych ratach, a odsetki naliczone za okres prolongaty oraz raty odsetkowe będą dodane do pierwszej raty po okresie odroczenia.
  • Informacja o prolongacie zostanie przekazana do Biura Informacji Kredytowej (BIK). Jeśli w momencie rozpoczęcia prolongaty klient miał zaległości w spłacie, informacje o nich będą przekazywane do bazy BIK do momentu ich uregulowania.
  • Prolongata nie obejmuje harmonogramów z ratami balonowymi (np. 50/50, 3x33, 4x25, 5x20).
  • Nowy harmonogram spłaty klienci dostaną po wykonaniu prolongaty.

Jak złożyć wniosek?

Aby skorzystać z prolongaty, należy złożyć wniosek telefonicznie pod numerem 195 00.

O decyzji klienci dowiedzą się w trakcie rozmowy lub w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku.
Po zatwierdzeniu prolongaty bank prześle nowy harmonogram spłat.