W nocy z wtorku na środę (26/27 listopada 2024 r.) w godzinach 22:00 - 6:00 przeprowadzimy prace serwisowe.
W tym czasie nie będziesz mieć dostępu do aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej. Nie ma to wpływu na płatności kartami kredytowymi naszego banku. Za niedogodności serdecznie przepraszamy.

Zadzwoń po kredyt  71 358 22 15

71 358 22 15

„Test z cyberbezpieczeństwa” – najnowszy raport już dostępny!

„Test z cyberbezpieczeństwa” – najnowszy raport już dostępny!

Żyjemy w cyfrowym świecie, w którym mamy niemal nieograniczone możliwości zdobywania wiedzy, komunikacji i rozrywki. Jednak, wraz z tymi korzyściami pojawiają się także rosnące zagrożenia ze strony cyberprzestępców. Stosują oni coraz bardziej zaawansowane metody, aby uzyskać dostęp do danych osobowych, finansowych oraz poufnych informacji. Kluczem jest zachowanie ostrożności oraz stosowanie się do zasad bezpiecznego korzystania z internetu, aby chronić siebie i swoje dane. A co tak naprawdę Polacy wiedzą o cyberbezpieczeństwie i jak oceniają systemy zabezpieczeń? Na te pytania oraz wiele innych odpowiadamy w naszym najnowszym raporcie „Test z cyberbezpieczeństwa”. Serdecznie zapraszamy do lektury!

W pierwszym rozdziale raportu postanowiliśmy przyjrzeć się, jak Polacy postrzegają kwestie związane z ochroną swoich danych w sieci oraz ich poczuciu bezpieczeństwa w kontekście zabezpieczeń stosowanych na co dzień. Jak podają wyniki aż 78 proc. respondentów obawia się o swoje dane w internecie. A najbardziej, aż 70 proc. boi się utraty środków finansowych. Jednak 76 proc. ufa, że banki stosują odpowiednie zabezpieczenia, aby odpowiednio ich chronić oraz ich finanse.

Druga część poświęcona jest analizie korzystania przez Polaków z oprogramowania antywirusowego oraz znajomości cyberataków. Aż 79 proc. z nich deklaruje, że chroni swoje komputery lub laptopy, jednak smartfony, z których korzystamy na co dzień zabezpiecza jedynie 45 proc. Z danych wynika, że najlepiej rozpoznajemy phishing - aż 9 na 10 osób zna tę formę oszustwa.

Kolejny rozdział skupia się na próbach oszustw internetowych, takich jak fałszywe wiadomości od osób podszywających się pod bliskich lub instytucje. Ponad połowa z nas otrzymało wiadomość od osoby podszywającej się pod znajomego, członka rodziny lub przedstawiciela znanej instytucji. A 18 proc. padło ofiarą cyberoszustów.

W internecie możemy spotkać wiele fałszywych informacji, dlatego w ostatniej części raportu sprawdzamy czy Polacy weryfikują wiadomości. 51 proc. osób deklaruje, że to robi, jednak aż czterech na dziesięciu badanych nie sprawdziło treści, które znalazło w sieci. Jednak, aby chronić się online, większość z nas unika podejrzanych linków i załączników oraz włączyło już uwierzytelnianie dwuskładnikowego.

Chcesz wiedzieć więcej? Zachęcamy do zgłębienia tematu i zapoznania się z całym raportem.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 2-7 września 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków korzystających z internetu. Próba n = 1000.