Santander Consumer Bank wprowadza wsparcie dla klientów, którzy ucierpieli w wyniku powodzi we wrześniu 2024 roku
W wyniku niedawnej powodzi, która spowodowała ogromne straty materialne i miała tragiczne konsekwencje dla wielu rodzin, Santander Consumer Bank wdraża wsparcie dla osób dotkniętych tą katastrofą. Propozycja obejmuje możliwość odroczenia spłaty większości produktów kredytowych nawet na 3 miesiące. Aby skorzystać z tej możliwości, wystarczy złożyć jeden wniosek telefoniczny poprzez infolinię lub w oddziale banku, gdzie będzie możliwość rozmowy z konsultantem contact center. Nie są wymagane żadne dodatkowe dokumenty.
Wsparcie Santander Consumer Banku skierowane jest do wszystkich poszkodowanych klientów, którzy w wyniku powodzi lub jej bezpośrednich skutków ponieśli straty majątkowe lub utracili pracę, bądź główne źródło dochodu, na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, we wrześniu 2024 roku. Warunkiem jest, aby ich miejsce zamieszkania, miejsce położenia nieruchomości zabezpieczonej hipotecznie, miejsce pracy lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej znajdowało się na terenie objętym stanem klęski żywiołowej. Aby otrzymać wsparcie, należy mieć brak opóźnień w spłacie rat kredytowych większych niż 30 dni na żadnej z umów bankowych na dzień 31 sierpnia 2024 roku. Odroczenie spłaty rat kredytów ma pomóc klientom w tej trudnej sytuacji i ułatwić im odbudowę finansową oraz powrót do stabilności, bez obawy o zobowiązania kredytowe.
Kredytobiorcy mogą telefonicznie złożyć wniosek o prolongatę spłat poprzez contact center lub odwiedzić oddział banku lub placówkę partnerską, gdzie klienci mają możliwość połączenia się z konsultantem infolinii.
Klienci mogą wybrać odroczenie spłat na jeden, dwa lub trzy miesiące. Procedura prolongaty jest bardzo prosta – wystarczy złożenie oświadczenia, które potwierdza spełnianie określonych warunków. Różni się jednak ona w zależności od produktu. Dla kredytów gotówkowych i ratalnych okres kredytowania się wydłuża, a raty są rozkładane na pozostały czas. Natomiast dla kredytów hipotecznych i samochodowych termin spłaty pozostaje ten sam, ale występuje przerwa w spłatach. Celem Santander Consumer Banku jak zapewnienie indywidualnego rozwiązania, która wspomoże klientów w poprawie ich sytuacji finansowej po katastrofie.
Inicjatywa została opracowana wspólnie ze Związkiem Banków Polskich i jest częścią działań całego sektora bankowego, których celem jest pomoc poszkodowanym.