W nocy z wtorku na środę (8/9.04.2025) w godzinach 22:00 - 06:00 przeprowadzimy prace serwisowe. W tym czasie nie będziesz mieć dostępu do aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej. Nie ma to wpływu na płatności kartami kredytowymi naszego banku. Za niedogodności serdecznie przepraszamy.

Zadzwoń po kredyt  71 358 22 15      |      Obsługa umowy 71 731 95 00

Chcesz kredyt? 71 358 22 15

Najważniejsza w e-commerce jest personalizacja doświadczeń klienta


Potrzeby klientów nieustannie się zmieniają, co udowodniła choćby pandemia koronawirusa, wymuszając na wielu firmach przyspieszenie cyfrowej transformacji. Jak wykazało jedno z badań McKinsey & Company obrazujące wpływ COVID-19 na biznes, obecnie przynajmniej 80 proc. interakcji z konsumentami odbywa się za pośrednictwem kanału online. To doprowadziło do powstania nowych trendów w e-commerce np. personalizacji doświadczeń klienta. Więcej o nich dowiecie się z poniższego artykułu.


Dzisiejsi klienci chcą być postrzegani nie tylko przez pryzmat swoich transakcji. Pragną budowania relacji z daną marką i dopasowania do ich preferencji. Tak  donosi np. badanie McKinsey & Company „Next in Personalization 2021”, w którym aż 71 proc. konsumentów zadeklarowało, że oczekuje od danej firmy spersonalizowanych interakcji. Ich brak wywołuje frustracje już u 76 proc. ankietowanych. Dlatego jest to jeden z trendów, których nie powinno się ignorować, ponieważ negatywne nastroje wywołane pominięciem tego aspektu mogą sprawić, że konsumenci zrezygnują z zakupów u danej marki albo nie będą polecać jej innym. Z pomocą brandom może przyjść w tym przypadku analiza danych z DXP, czyli platform wspomagających zarządzanie doświadczeniami użytkowników, które mogą wiele podpowiedzieć w temacie personalizacji.


Czego jeszcze oczekują konsumenci? Jak się okazuje, m.in. interakcji z człowiekiem zamiast bota, zwłaszcza wtedy, gdy nie mogą sobie poradzić z jakimś problemem. Co więcej, klienci chcieliby mieć możliwość płynnego przejścia z rozmowy tekstowej na głosową z konsultantem, jeśli zaistniałaby taka potrzeba. Tak donosi raport „Bank to the Future” Sinch. Jak więc widać, mimo postępującego rozwoju technologicznego, nic nie zastąpi w pełni zwyczajnej rozmowy z drugim człowiekiem.


Satysfakcjonująca obsługa klienta w cenie


Istotna jest nie tylko interakcja z pracownikiem marki, ale jej jakość. Według „2022 Buyer Experience Benchmark Report” firmy Invoca, niesatysfakcjonująca obsługa klienta przez telefon jest drugim powodem – po zbyt wygórowanej cenie – przez który konsumenci rezygnują z zakupów u danej marki. Tutaj w grę również wchodzi personalizacja. Według wspomnianego wyżej raportu, obecni klienci oczekują, że podczas kontaktów z customer service, pracownicy danej marki będą znali np. ich historię zamówień i inne istotne detale.


To oczywiście jedynie część trendów, które najmocniej widać w obecnych czasach. Warto jednak mieć ich świadomość, żeby nieustannie dążyć do polepszania customer experience swojej marki. W Santander Consumer Banku jest to dla nas bardzo istotne, dlatego stale szukamy nowych sposobów na możliwie jak najlepsze dopasowanie się do oczekiwań i potrzeb naszych klientów.