Zadzwoń po kredyt  71 358 22 15

71 358 22 15

Najczęstsze pytania i odpowiedzi: Wakacje kredytowe w Santander Consumer Banku od 8 czerwca 2020 r.


Prezentujemy odpowiedzi na najczęstsze pytania związane z wakacjami kredytowymi w Santander Consumer Banku, które obowiązują od 8 czerwca 2020 r.

Informujemy, że wnioski w ramach wakacji kredytowych przyjmowaliśmy w Santander Consumer Banku do 30 września 2020 r.

Pamiętaj, że o wakacje kredytowe nadal możesz zawnioskować wygodnie, bez konieczności wychodzenia z domu poprzez formularz na naszej stronie internetowej. Zachęcamy do podania tam aktualnych numeru telefonu i e-maila - ułatwi to kontakt w sprawie wniosku. Informacja o korzystaniu z wakacji kredytowych jest przekazywana przez Santander Consumer Bank do Biura Informacji Kredytowej (BIK).


Więcej o szczegółowych zasadach wnioskowania związanych z poszczególnymi produktami i sposobach składania wniosku przeczytasz TUTAJ.


Pytania i odpowiedzi związane z zasadami wakacji kredytowych w Santander Consumer Banku dostępnymi do 7 czerwca 2020 r. włącznie są prezentowane TU.


Jeśli straciłeś/straciłaś swoje główne źródło dochodu albo swoje miejsce pracy - możesz skorzystać z zawieszenia wykonania  umowy kredytowej na okres do 3 miesięcy. Pamiętaj jednak, że skorzystanie z tego rozwiązania w dniu wnioskowania skraca wcześniej przyznane wakacje kredytowe. Szczegóły na temat zasad przyznawania zawieszenia wykonania umowy kredytowej wynikającego z tzw. Tarczy 4.0 (Ustawa o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID­­‑19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID­­‑19) znajdziesz TU.


ZASADY WNIOSKOWANIA

Jakiego rodzaju kredytów dotyczą wakacje kredytowe?


Wniosek o prolongatę spłaty kredytu (wakacje kredytowe) możesz złożyć, jeśli posiadasz kredyt gotówkowy, ratalny, samochodowy lub hipoteczny zawarty do 13 marca 2020 r. Z wakacji kredytowych możesz skorzystać, gdy Twoje opóźnienie w spłacie kapitału bądź odsetek, nie przekracza 30 dni na 29 lutego 2020 r. lub dzień złożenia Twojego wniosku. Z możliwości wakacji kredytowych nie mogą skorzystać klienci korzystający z harmonogramów spłaty 50/50, 3x33, 4x25 i 5x20. W tym przypadku prosimy o kontakt z infolinią pod numerem 71 773 29 06 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora) – postaramy się zaproponować przyjazną formę zmiany sposobu finansowania raty balonowej.


Czy wakacje kredytowe wiążą się z dodatkowymi opłatami, czy prowizjami ze strony banku?


Wakacje kredytowe nie wiążą się z dodatkowymi opłatami i prowizjami dla posiadaczy kredytu gotówkowego, ratalnego, hipotecznego i samochodowego. W związku z zawarciem aneksu dla klientów posiadających kredyt hipoteczny i samochodowy nie pobieramy opłat.


Mam kartę kredytową w Santander Consumer Banku. Czy dostanę wakacje kredytowe?


Możliwość skorzystania z wakacji kredytowych nie jest dostępna dla klientów posiadających kartę kredytową w Santander Consumer Banku.


Mam już przyznane wakacje kredytowe do  7 czerwca 2020 r. Chcę zawnioskować o kolejne. Czy mogę?


W przypadku korzystania z wakacji kapitałowych, czyli prolongaty spłaty odsetkowej części kredytu przyznanej do 7 czerwca 2020 r. włącznie istnieje możliwość złożenia kolejnego wniosku. Warto pamiętać, że suma wszystkich prolongowanych rat może maksymalnie dotyczyć okresu nie dłuższego niż 6 miesięcy.


Składając wniosek mam zaległości w bieżącej spłacie mojego kredytu, jednak pozwalają one na skorzystanie z wakacji kredytowej. Czy informacja na ten temat pozostanie w Biurze Informacji Kredytowej?


Informacja o korzystaniu z wakacji kredytowych przekazywana jest do Biura Informacji Kredytowej (BIK). Jeżeli w momencie rozpoczęcia wakacji posiadasz opóźnienia w spłacie, to informacje o nich będą przekazywane do bazy BIK do momentu ich spłaty.


Czy mogę wybrać sobie rodzaj prolongowanych rat?


Klient decyduje o tym, czy chce zawnioskować o odroczenie rat kapitałowych, czy kapitałowo-odsetkowych kredytu gotówkowego, ratalnego, samochodowego, czy hipotecznego.


Czy mogę sobie wybrać czas trwania wakacji kredytowych?


Każdy nasz klient dokonuje wyboru wnioskowanego czasu wakacji kredytowych. Warto pamiętać, że sumaryczny czas korzystania z tej formy wsparcia nie może być dłuższy niż 6 miesięcy (niezależnie od tego, czy decyzja o wakacjach została przyznana na podstawie aktualnych, czy wcześniejszych zasad obowiązujących w banku). Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy liczba prolongowanych rat jest równa, bądź większa, pozostałemu okresowi do spłaty kredytu. W przypadku kredytu gotówkowego klientowi udzielimy prolongaty w liczbie rat pomniejszonej o 2, zaś kredytu hipotecznego, czy samochodowego, o 1 ratę. W razie szczegółowych pytań w tego typu przypadkach zachęcamy do kontaktu z naszą infolinią pod numer 19 500 (taryfa zgodna ze stawką operatora). Konsultant poszuka najskuteczniejszego rozwiązania zaistniałej sytuacji.


Posiadam ubezpieczenie do kredytu, czy w przypadku  wydłużenia okresu kredytowania ono także zostanie wydłużone?


W  przypadku wydłużenia okresu kredytowania w związku z korzystaniem z wakacji kredytowych, ubezpieczyciele współpracujący z Santander Consumer Bankiem: CNP SIL, CNP SIE i AWP Polska S.A., podjęli decyzję o odpowiednim wydłużeniu  - bez dodatkowych kosztów - okresu ochrony ubezpieczenia, zawartego przez Klienta przy okazji zawierania umowy kredytowej.


WNIOSEK

W jaki sposób mogę sprawnie złożyć wniosek o wakacje kredytowe?


Wnioski dla odroczenia rat kapitałowych bądź rart kapitałowo-odsetkowych klienci Santander Consumer Banku mogli złożyć do 30 września 2020 r. (decyduje data dostarczenia) m.in. za pośrednictwem dedykowanych formularzy internetowych.


Czy składając wniosek dzisiaj nie muszę płacić raty, która miałem/miałam zapłacić w ubiegłym tygodniu?


Zgodnie z przyjętymi zasadami zaległości w stosunku do Santander Consumer Banku nie powinny przekraczać 30 dni na dzień składania wniosku bądź 29 lutego 2020 r.


PROCES ROZPATRYWANIA WNIOSKU

Czy złożenie wniosku o wakacje kredytowe jest odpłatne?


Złożenie wniosku o prolongatę spłaty kredytu (wakacje kredytowe) jest bezpłatne.


Czy wakacje kredytowe otrzymuję automatycznie po złożeniu wniosku?


Wnioski dotyczące wakacji kredytowych dla klientów posiadających kredyty gotówkowe, ratalne, samochodowe i hipoteczne poddawane są analizie. Kryteria to:


Zawarcie umowy do 13 marca 2020 r. włącznie
Ewentualne opóźnienia w spłacie kapitału i odsetek nieprzekraczające 30 dni na dzień 29 lutego 2020 r. lub na dzień złożenia wniosku przez klienta.


W jaki sposób otrzymam informację o przyznaniu wakacji kredytowych?


Dla kredytu gotówkowego i kredytu ratalnego informację o przyznaniu wakacji kredytowych otrzymasz sms-em, jeśli podasz numer telefonu komórkowego we wniosku, bądź pisemnie. Dla kredytu samochodowego informację o przyznaniu wakacji kredytowych otrzymasz w formie aneksu do umowy. Dla kredytu hipotecznego informację o przyznaniu wakacji kredytowych otrzymasz w formie aneksu do umowy oraz dodatkowo sms-em na numer telefonu komórkowego podany w umowie.


Kiedy otrzymam informację o tym, czy zostały mi przyznane wakacje kredytowe?


Rozpatrujemy wnioski bez zbędnej zwłoki. Z uwagi na dużą liczbę wniosków, informujemy o wydłużonym czasie oczekiwania na decyzję. Maksymalny termin rozpatrzenia wniosku to 30 dni. Dla kredytu gotówkowego i kredytu ratalnego informację o przyznaniu wakacji kredytowych otrzymasz sms-em, jeśli podasz numer telefonu komórkowego we wniosku, bądź pisemnie. Dla kredytu samochodowego informację o przyznaniu wakacji kredytowych otrzymasz w formie aneksu do umowy. Dla kredytu hipotecznego informację o przyznaniu wakacji kredytowych otrzymasz w formie aneksu do umowy oraz dodatkowo sms-em na numer telefonu komórkowego podany w umowie.