W sobotę w nocy (22.03) w godz. 21:00-24:00 przeprowadzimy prace serwisowe. W tym czasie nie będziesz mieć dostępu do aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej. Nie ma to wpływu na płatności kartami kredytowymi naszego banku. Za niedogodności serdecznie przepraszamy.

Zadzwoń po kredyt  71 358 22 15      |      Obsługa umowy 71 731 95 00

Chcesz kredyt? 71 358 22 15

Młodzi programiści z Ukrainy dołączyli do zespołu Santander Consumer Banku

Młodzi programiści z Ukrainy dołączyli do zespołu Santander Consumer Banku


Wojna za naszą wschodnią granicą zmusiła wiele osób do emigracji. Część z nich podjęła decyzję o dalszym życiu i rozwoju zawodowym w Polsce. Wśród nich znaleźli się aspirujący programiści z Ukrainy, którzy zasilili szeregi naszego banku na stanowiskach stażystów. Jako międzynarodowa grupa bardzo cieszymy się z ich obecności, mimo okoliczności, które do niej doprowadziły. Są to utalentowani młodzi ludzie z potencjałem, którzy dali się nam poznać od najlepszej strony. Co mówią o pracy w Santander Consumer Banku? Przeczytajcie poniżej.


Kiedy zapytaliśmy naszych kolegów, co najbardziej wpływa na to, jak pracuje się stażystom z Ukrainy w strukturach Santander Consumer Banku, jedną z pierwszych odpowiedzi, jakie usłyszeliśmy był czynnik ludzki. Według nich, współpracownicy tworzą pozytywną atmosferę i okazują im dużo wsparcia. Jak powiedział jeden z naszych stażystów:


„Mam takie poczucie, że jesteśmy jednym zespołem, czuję, że jestem członkiem zespołu. Jest dobra komunikacja, otwartość na dialog między nami. Zawsze możemy liczyć na informację zwrotną, na pomoc w razie potrzeby, inni członkowie zespołu o nas dbają i mają na uwadze nasze potrzeby. Zawsze jest w pobliżu ktoś, kto jest gotowy, żeby nas wesprzeć, doradzić, dać odpowiednie wskazówki”.


Dla niektórych stażystów nowym doświadczeniem okazał się podział na specjalne zespoły tzw. tribes. Dzięki funkcjonującej w banku metodologii Agile, w ich skład wchodzą pracownicy z różnych działów, co wpływa, między innymi, na lepsze zrozumienie wykonywanych zadań, dzielenie się wiedzą i wymianę doświadczeń. Pomaga to nowym osobom lepiej zrozumieć i doświadczyć tego, co robi bank, a co za tym idzie łatwiej się zintegrować i szybciej poczuć się częścią swojego miejsca pracy, o czym również wspominali nasi stażyści.


Drugim aspektem, o którym wspominali, jest możliwość realizacji od początku wspierana przez indywidualne podejście i wspólnie układany plan wdrożenia. Dzięki temu każdy pracownik z innego kraju ma czas na oswojenie się z nową firmą, zespołem i obowiązkami. „Nasi stażyści z Ukrainy w pierwszym tygodniu pracy brali udział w tygodniowym onboardingu, w ramach którego  zapoznawali się z głównymi narzędziami wykorzystywanymi przez pracowników Santander Consumer Banku, z naciskiem na programistów. Wzięli również udział w odpowiednim cyklu szkoleń z zakresu SQL i innych niezbędnych narzędzi dla osób, które chcą iść w tym kierunku. Dalsza część stażu to już przydzielenie do zespołów zwinnych, o których wspominaliśmy wyżej” – komentuje Joanna Drogi, Kierownik Zespołu Analityków i Delivery Digital z Centrum Rozwoju Technologii IT. Oczywiście, nasi nowi pracownicy zostali również odpowiednio przeszkoleni z zakresu pracy w metodologii Agile, a przydzielony każdemu z nich Buddy – osoba, która pomaga odnaleźć się w firmie - zadbał o to, by sukcesywnie wdrażali się w nowe zadania. Dzięki temu mogą realizować się zawodowo, mimo że na razie dopiero są na etapie zbierania doświadczenia w IT.


O czym jeszcze wspominali nasi stażyści? Wśród wymienianych przez nich czynników znalazły się między innymi prosty język, techniczne wsparcie i poczucie spełnienia z zadań, które są stopniowo dostosowywane do poziomu wdrożenia pracownika.


„Bardzo cieszymy się z tego, że nowi koledzy tak pozytywnie wypowiedzieli się o pracy w naszym banku. Jest to dla nas bardzo ważne, jako dla części międzynarodowej grupy, która wspiera i docenia wielokulturowość w miejscu pracy. Mamy nadzieję, że w przyszłości żaden pracownik zza granicy nie zawaha się, mając do wyboru perspektywę pracy w naszej organizacji” – podsumowuje Mirosław Ryś, Kierownik Zespołu Analityków i Delivery Platform z Centrum Rozwoju Technologii IT.