Zadzwoń po kredyt  71 358 22 15

71 358 22 15

Jak smartfony zmieniły nasze nawyki podczas zakupów online?


Technologia mobilna zmieniła sposób naszego funkcjonowania we współczesnym świecie. Smartfony, będące zawsze w zasięgu ręki, dyktują nasze codzienne nawyki. Według badania Santander Consumer Banku „Polacy na e-zakupach 2021”, w wyniku pandemii zaobserwowano znaczący wzrost zainteresowania zakupami z użyciem smartfona. Prawie 41 proc. Polaków najczęściej kupuje w internecie za pośrednictwem smartfona. Polscy e-konsumenci chętnie korzystają również z cyfrowych płatności. Płacą głównie szybkim przelewem i BLIKIEM. Przywiązanie Polaków do mobilności znajduje swoje odzwierciedlenie również w preferowanym sposobie dostawy. Aż 57 proc. Polaków wybiera paczkomat, którego skrytkę otwierają mobilnie.

Co zadecydowało o rozwoju m-commerce?


Jak wynika z naszego najnowszego badania dystans społeczny skłonił konsumentów do częstszych zakupów w internecie. Jednocześnie integralnym elementem zakupów online jest kanał mobilny, który również w tym czasie zyskał na popularności. Obecnie czterech z dziesięciu Polaków deklaruje, że najczęściej robi zakupy online używając smartfona. Spośród wszystkich ankietowanych kobiet, co druga (49 proc.) najczęściej zaopatruje się w internecie przy pomocy urządzenia mobilnego. Nieco rzadziej jako główne narzędzie zakupów online telefon wskazują mężczyźni (32 proc.). Mniejszą popularnością niż smartfony, wśród e-konsumentów, cieszą się urządzenia pełnowymiarowe. Laptopa najchętniej wybiera 34 proc. wszystkich ankietowanych, a 22 proc. komputer. E-kupujący najrzadziej w celach zakupowych, w pierwszej kolejności wykorzystują tablet. Obecny trend rozwoju handlu mobilnego odzwierciedla naturalny postęp technologii, ponieważ konsumenci spędzają coraz więcej czasu na urządzeniach mobilnych, a nie na komputerach. W jaki sposób najchętniej płacą Polacy?


Jakie płatności w e-commerce wybierają Polacy?


Z naszego raportu Polaków Portfel Własny: „Polacy na e-zakupach 2021” wynika, że wraz z rozwojem handlu online rosną potrzeby e-konsumentów. Chcą oni, aby ich zakupy odbywały się bezproblemowo, dlatego chętnie korzystają z łatwych, wygodnych i bezpiecznych cyfrowych płatności. Najpopularniejszymi metodami są szybki przelew z banku (Pay by link) i BLIK. To ulubione formy dla dwóch trzecich Polaków. Po BLIKA sięgają oni głównie z uwagi na wygodę i łatwość użycia, którą gwarantuje. Na rynku obecne jest też nowe rozwiązanie Santander Consumer Banku, takie jak płatności 3 w 1, które łączy w sobie internetowy limit odnawialny, płatność odroczoną i korzystne raty, dzięki czemu klienci mogą w łatwy, wygodny i bezpieczny sposób nabywać interesujące ich produkty w kanale online.


Jak odbieramy zamówione w internecie paczki?


Przywiązanie do wygody i mobilności Polaków znajduje swoje odzwierciedlenie również w preferowanym sposobie dostawy. Według badania Santander Consumer Banku obecnie najczęściej wybieraną formą odbioru przesyłek z e-sklepów są paczkomaty. Polacy doceniają m.in. możliwość odbioru zamówień o każdej porze z zachowaniem dystansu oraz zdalnego otworzenia skrytki z użyciem smartfona. Takie doręczenie zakupów preferuje 57 proc. Polaków. Popularność odbioru paczek w wolnostojących urządzeniach jest większa od standardowej dostawy kurierem (39 proc.) czy znajdujących się w sklepie lub na stacjach paliw punktach odbioru. Rosnąca popularność paczkomatów nie jest nowym trendem, ale z uwagi na pandemię oraz zachodzącą na naszych oczach rewolucję mobilną, możemy mówić o jego rozwoju.