Zadzwoń po kredyt 71 358 22 15
71 358 22 15
Co było największym wyzwaniem budżetowym dla Polaków tej wiosny?
Wiosna to czas wyzwań i realizacji wielu planów. Nic dziwnego, pogoda ulega poprawie i łatwiej jest zmotywować się do działania. W kolejnej edycji naszego raportu „Polaków Portfel Własny: Wiosenne wyzwania” postanowiliśmy sprawdzić, które wydatki są dla nas największym obciążeniem finansowym w tym czasie i ile zamierzamy na nie przeznaczyć. Zbadaliśmy również popularność re-commerce, a także spytaliśmy o plany wakacyjne. Zapraszamy do lektury.
Z pierwszego rozdziału dowiecie się, że największym wyzwaniem dla budżetu tej wiosny jest remont domu lub mieszkania, a 58 proc. Polaków finansuje wydatki w tym okresie z bieżących dochodów. W tej części raportu pytamy również o to, które z wiosennych wyzwań najchętniej opłacilibyśmy kredytem gotówkowym i sprawdzamy jaka kwota wystarczyłaby nam na ten cel.
Druga część raportu koncentruje się na temacie zakupów z drugiej ręki. Pytamy o różne zagadnienia dotyczące drugiego obiegu: czy Polacy lubią kupować artykuły używane, co wybierają najchętniej i czym się kierują przy wyborze. Mówimy również o tym, że blisko połowa z nas jako największą obawę dotyczącą kupowania takich produktów wymienia lęk przed złą jakością lub stanem produktu.
Następna część dotyczy popularnych wiosennych remontów. Ten rozdział opisuje, ilu z nas planuje prace remontowe. Z badania wynika, że statystyczny Polak jest gotowy wydać na ten cel nie więcej niż 10 tys. złotych, a gdy zabraknie mu funduszy podczas remontu, to ograniczy jego zakres lub sam zabierze się za prace wykończeniowe.
Na sam koniec zostawiliśmy najprzyjemniejszą kwestię, czyli plany wakacyjne. Okazuje się, że 56 proc. z nas wybiera się na wyjazd tego lata. Z raportu dowiecie się, ile Polacy przeznaczają na urlop i co w tym czasie jest najbardziej obciążające dla ich budżetu.
Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej, to serdecznie zachęcamy do zapoznania się z całym raportem. Dowiecie się z niego wielu innych ciekawych kwestii związanych z wydatkami podczas tegorocznej wiosny.
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w marcu i kwietniu 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n = 1000.