W nocy z wtorku na środę (8/9.04.2025) w godzinach 22:00 - 06:00 przeprowadzimy prace serwisowe. W tym czasie nie będziesz mieć dostępu do aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej. Nie ma to wpływu na płatności kartami kredytowymi naszego banku. Za niedogodności serdecznie przepraszamy.

Zadzwoń po kredyt  71 358 22 15      |      Obsługa umowy 71 731 95 00

Chcesz kredyt? 71 358 22 15

Uczniowskie wyzwania - za dużo informacji do przyswojenia


W związku z niedawnym rozpoczęciem roku szkolnego zdecydowaliśmy się zapytać rodziców co według nich będzie największym wyzwaniem dla uczniów w roku 2022/2023. Na pierwszym miejscu według ankietowanych znalazł się zbyt obszerny program nauczania (40 proc.). Rodzice wymieniali również zmęczenie spowodowane dużą liczbą zadań domowych i zajęć pozalekcyjnych oraz uzależnienie od mediów społecznościowych. O czym jeszcze wspominali? Zapraszamy do zapoznania się z całością artykułu.


Badanie przeprowadzone na zlecenie naszego banku na rzecz raportu „Polaków Portfel Własny: edukacja pod znakiem inflacji” wykazało, że aż 40 proc. rodziców uważa przeładowany program nauczania za największe wyzwanie dla uczniów w nowym roku szkolnym. Najczęściej odpowiadali tak najmłodsi badani przed 30 rokiem życia i niemal równa liczba respondentów z wykształceniem podstawowym i wyższym. Na drugim miejscu rodzice wymieniali zmęczenie spowodowane dużą liczbą zadań domowych i pozalekcyjnych (33 proc.). Zwróciło na nie uwagę ponownie najwięcej ankietowanych przed 30 rokiem życia. Co ciekawe, znużenie wieloma obowiązkami związanymi z nauką poza zwyczajowymi lekcjami częściej dostrzegają ojcowie niż matki. W dalszej kolejności badani wymieniali uzależnienie od mediów społecznościowych (31 proc.). Na nie największą uwagę zwracali respondenci w wieku 40-49 i 50-59 lat i z wykształceniem wyższym. Za to najmniej jako wyzwanie postrzegają je równie mocno powiązani z social mediami 18-29 latkowie.


Dodatkowo co czwarty ankietowany rodzic jako wyzwanie wskazywał całkowity powrót do tradycyjnej, stacjonarnej nauki po pandemii i integrację z rówieśnikami z Ukrainy. Co piąty za to wymieniał niedostateczne wsparcie i edukację psychologiczną, o której to w kontekście dzieci w ostatnich latach mówi się coraz częściej.


Niektórych zaskoczyć może fakt, że badani za najmniejsze wyzwanie dla dzieci uznali presję rodziców i nauczycieli na oceny (8 proc.). Ciekawy jest fakt, że tej odpowiedzi nie udzielił żaden respondent poniżej 30 roku życia, czyli pokolenie, które jeszcze niedawno samo było w szkole. Poza tym respondenci rzadko wymieniali również samotność wśród rówieśników i brak zrozumienia młodych ludzi przez nauczycieli (w obu przypadkach 10 proc. wskazań).


Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w lipcu 2022 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n = 1001.