Zadzwoń po kredyt  71 358 22 15

71 358 22 15

Najczęstsze pytania: wakacje kredytowe w Santander Consumer Banku


Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęstsze pytania dotyczące zawieszenia spłaty kapitałowej części raty (wakacji kredytowych) w Santander Consumer Banku dla wniosków złożonych do 7 czerwca 2020 r. włącznie. Pamiętaj, że możesz zawnioskować o nie bez wychodzenia z domu za pośrednictwem odpowiedniego formularza internetowego. Zachęcamy do podania tam aktualnego numeru telefonu i e-maila, ułatwi to kontakt w sprawie wniosku. Pamiętaj, że informacja o korzystaniu z wakacji kredytowych będzie przekazywana przez Santander Consumer Bank do Biura Informacji Kredytowej (BIK)

Pytania i odpowiedzi dot. wakacji kredytowych obowiązujących od 8 czerwca 2020 r. w Santander Consumer Banku - znajdziesz TU.

Więcej o szczegółowych zasadach wnioskowania i sposobach składania wniosku do 7 czerwca 2020 r. włącznie przeczytasz TUTAJ.

Uwaga! Odpowiedzi na poniższe pytania dotyczą wniosków składanych do 7 czerwca 2020 r. włącznie.

WAKACJE KREDYTOWE

Jakiego rodzaju kredytów dotyczą wakacje kredytowe?


Wniosek o prolongatę spłaty kredytu (wakacje kredytowe)  możesz złożyć, jeśli posiadasz kredyt gotówkowy, kredyt ratalny, kredyt samochodowy lub kredyt hipoteczny w Santander Consumer Banku zawarty przed 25 marca 2020 r. W przypadku kredytu gotówkowego, kredytu ratalnego i kredytu samochodowego klient składający wniosek  nie powinien posiadać nadpłaty na rachunku spłaty umowy.


Czy wakacje kredytowe wiążą się z dodatkowymi opłatami, prowizjami ze strony banku?


Wakacje kredytowe nie wiążą się z dodatkowymi opłatami i prowizjami dla posiadaczy kredytu gotówkowego, kredytu ratalnego, kredytu hipotecznego i kredytu samochodowego.  W związku z zawarciem aneksu nie pobieramy opłat.


Czy każdy może otrzymać wakacje kredytowe?


O prolongatę spłaty kredytu (wakacje kredytowe) może zawnioskować każdy klient Santander Consumer Banku posiadający czynną umowę kredytu gotówkowego, kredytu samochodowego, kredytu ratalnego i kredytu hipotecznego. Kluczowymi kryteriami branymi pod uwagę przy podejmowaniu decyzji w tej sprawie są:


brak zaległości wyższej niż 9,99 zł na dzień rozpatrywania wniosku – w przypadku kredytu gotówkowego, kredytu ratalnego zaległości nie większe niż 10 zł na dzień składania wniosku – w przypadku kredytu hipotecznego i kredytu samochodowego. Nie ma możliwości prolongowania spłaty raty już zapadłej, tj. takiej której termin płatności upłynął
brak nadpłaty na rachunku spłaty Umowy na dzień podejmowania przez nas decyzji w przedmiocie złożonego wniosku – w przypadku kredytu gotówkowego, kredytu ratalnego;
brak nadpłaty na rachunku spłaty Umowy na dzień składania wniosku w przypadku kredytu samochodowego
posiadanie czynnej umowy, czyli takiej która nie została wypowiedziana przez klienta bądź przez Santander Consumer Bank
W przypadku kredytów samochodowych z prolongaty nie mogą skorzystać klienci spłacający kredyt z tzw. ratami balonowymi (typu 50/50, 3x33, 4x25, 5x20). W tym przypadku zapraszamy do kontaktu z Santander Consumer Bankiem pod numerem tel. 71 773 29 06 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora), gdzie możemy przygotować propozycję kredytu na spłatę kredytu z ratą balonową.
Rozpatrujemy wnioski bez zbędnej zwłoki. Z uwagi na dużą liczbę wniosków, informujemy o wydłużonym czasie oczekiwania na decyzję. Maksymalny termin rozpatrzenia wniosku to 45 dni dla kredytów samochodowych i hipotecznych oraz 30 dni, w przypadku kredytów gotówkowych i ratalnych.
Potwierdzenie złożenia wniosku wysyłamy w wiadomości sms.


Płacę regularnie raty ale mam aktualnie trudną sytuację finansową. Czy otrzymam wakacje kredytowe?


Wniosek o prolongatę spłaty (wakacje kredytowe) jest skierowany głównie do klientów, którzy w wyniki pandemii koronawirusa mają tymczasowe problemy ze spłatą swoich zobowiązań. Nie ma możliwości prolongowania spłaty raty już zapadłej, tj. takiej której termin płatności upłynął w dniu rozpatrzenia wniosku (dla kredytu gotówkowego i kredytu ratalnego), w dniu składania wniosku (dla kredytu samochodowego i kredytu hipotecznego).


Na czym polegają wakacje kredytowe w Santander Consumer Banku?


Naszym klientom umożliwiamy prolongatę kapitałowej części spłaty raty. Oznacza to, że przez 3 miesiące płacisz tylko odsetki – są one naliczane na dotychczasowych zasadach. Prolongata spłaty części kapitału spowoduje w kredytach ratalnych wydłużenie okresu spłaty o 3 miesiące, natomiast w kredytach gotówkowych, kredytach samochodowych i kredytach hipotecznych umowa trwa zgodnie z okresem kredytowania wskazanym w umowie. Zawieszone do spłaty kapitałowe części rat podlegają spłacie w pozostałym okresie kredytowania, zaś w przypadku kredytów ratalnych - wydłużonym o 3 miesiące. W okresie prolongaty obowiązuje terminowa spłata.


W przypadku kredytu gotówkowego i kredytu ratalnego zawieszenie spłaty części kapitałowej rat dokonane zostanie począwszy od najbliższej raty, przypadającej po dacie złożenia Wniosku, o ile Wniosek został doręczony do nas nie później niż na 10 dni roboczych przed datą wymagalności spłaty najbliższej raty z tytułu udzielonego kredytu – w przeciwnym wypadku zawieszenie nastąpi z dniem płatności kolejnej raty. Pamiętaj, że informacja o korzystaniu z wakacji kredytowych zostanie przekazana do Biura Informacji Kredytowej.


WNIOSEK

W jaki sposób mogę złożyć wniosek o wakacje kredytowe?


W przypadku kredytu gotówkowego, kredytu ratalnego, kredytów hipotecznych i kredytów samochodowych zachęcamy do składania wniosku za pośrednictwem specjalnych formularzy:


Dla kredytu gotówkowego
Dla kredytu ratalnego
Dla kredytu samochodowego i kredytu hipotecznego


Wniosek możesz złożyć także:


dzwoniąc pod nr 19500 (koszt poł zgodny z taryfą operatora)
wysyłając list pod nasz adres korespondencyjny:
Santander Consumer Bank S.A. , ul. Legnicka 48b, 54-202 Wrocław
wysyłając emaila na adres: biuro@santanderconsumer.pl
lub odwiedzając dowolny oddział Santander Consumer Banku  (znajdź najbliższy)


Czy składając wniosek dzisiaj nie muszę płacić raty, którą miałem/miałam zapłacić w ubiegłym tygodniu?


Nie ma możliwości prolongowania spłaty raty już zapadłej, tj. takiej której termin płatności upłynął w dniu rozpatrzenia wniosku (dla kredytu gotówkowego i kredytu ratalnego), a w dniu składania wniosku (dla kredytu samochodowego i kredytu hipotecznego).  Dlatego w tym przypadku raty, których termin płatności minął, powinny być uregulowane przed złożeniem wniosku. Wnioski rozpatrujemy bez zbędnej zwłoki. Z uwagi na dużą liczbę wniosków, informujemy o wydłużonym czasie oczekiwania na decyzję. Maksymalny termin rozpatrzenia wniosku to 45 dni.  O złożeniu wniosku informujemy klienta w wiadomości sms


Uwaga dla kredytu hipotecznego – w przypadku raty wymagalnej  (niezapłaconej raty):


karencja dotyczy spłaty 2 rat kapitałowych kredytu – w okresie karencji będą spłacane wyłącznie odsetki przypadające do spłaty w tym okresie, a zawieszone do spłaty kapitałowe części rat podlegają spłacie w pozostałym okresie kredytowania.
prolongata dotyczy spłaty niezapłaconej raty  - kwota prolongowanego kapitału zostanie rozłożona na raty w pozostałym do spłaty okresie kredytowania, kwota prolongowanych odsetek zostanie rozłożona na niewymagalnych ratach odsetkowych z pominięciem ostatniej raty


Przypominamy, że możliwość skorzystania z wakacji kredytowych nie dotyczy klientów posiadających nadpłatę na rachunku spłaty Umowy na dzień podejmowania przez nas decyzji w przedmiocie złożonego wniosku.


PROCES ROZPATRYWANIA WNIOSKU

Czy złożenie wniosku o wakacje kredytowe jest odpłatne?


Złożenie wniosku o prolongatę spłaty kredytu (wakacje kredytowe) jest bezpłatne.


Czy wakacje kredytowe otrzymuję automatycznie po złożeniu wniosku?


Wnioski poddawane są analizie. Kluczowymi kryteriami branymi pod uwagę przy podejmowaniu decyzji w tej sprawie są:


zaległość do 9,99 zł na dzień rozpatrywania wniosku - w przypadku kredytu gotówkowego i kredytu ratalnego; zaległość do 10 zł na dzień składania wniosku w przypadku dla kredytu samochodowego i kredytu hipotecznego lub uregulowanie zaległości z ostatnich miesięcy
posiadanie czynnej umowy, czyli takiej która nie została wypowiedziana przez klienta bądź przez Bank
brak nadpłaty na rachunku spłaty Umowy
zawarcie umowy przed 25 marca 2020 r. włącznie


W przypadku składania wniosku za pośrednictwem formularza - zachęcamy do uzupełnienia pola numer telefonu, żeby móc wysłać do Ciebie wiadomość SMS. Rozpatrujemy wnioski bez zbędnej zwłoki. Z uwagi na dużą liczbę wniosków, informujemy o wydłużonym czasie oczekiwania na decyzję. Maksymalny termin rozpatrzenia wniosku to  30 dni dla kredytu gotówkowego i ratalnego i 45 dni dla kredytu samochodowego i hipotecznego.


W jaki sposób otrzymam informację o przyznaniu wakacji kredytowych?


W przypadku składania wniosku za pośrednictwem formularzy zachęcamy do uzupełnienia pola numer telefonu i wpisania aktualnego e-maila. Po rozpatrzeniu wniosku na wskazany numer otrzymasz informację sms-ową oraz korespondencję pisemną.


W przypadku  kredytów ratalnych i kredytów gotówkowych, informacje o zgodzie na wakacje kredytowe możesz otrzymać za pośrednictwem naszego Contact Center (gdzie odczytana zostanie treść oświadczenia Banku) oraz bezpośrednio w dowolnej placówce Santander Consumer Banku,


Kiedy otrzymam informację o tym, czy zostały mi przyznane wakacje kredytowe?


Rozpatrujemy wnioski bez zbędnej zwłoki. Z uwagi na dużą liczbę wniosków, informujemy o wydłużonym czasie oczekiwania na decyzję. Maksymalny termin rozpatrzenia wniosku to 30 dni dla kredytu gotówkowego i ratalnego i 45 dni dla kredytu samochodowego i hipotecznego. Złożenie wniosku potwierdzamy wiadomoscią SMS.


Posiadam ubezpieczenie do kredytu, czy ono także zostanie wydłużone?


W  trosce o naszych Klientów, w przypadku wydłużenia okresu kredytowania w związku z korzystaniem z wakacji kredytowych , Ubezpieczyciele współpracujący z Bankiem:  CNP SIL, CNP SIE i AWP Polska S.A., podjęli decyzję o odpowiednim wydłużeniu  - bez dodatkowych kosztów - okresu ochrony ubezpieczenia, zawartego przez Klienta przy okazji zawierania  umowy kredytowej.