Zadzwoń po kredyt 71 358 22 15
71 358 22 15
Już dostępny! Najnowszy raport Polaków Portfel Własny - Polak w świecie bankowości elektronicznej.
Nowoczesne rozwiązania oferują wiele możliwości do zarzadzania swoimi finansami oraz dbania o budżet. Możemy to robić zarówno w bankowości internetowej, jak i mobilnej. W raporcie „Polak w świecie bankowości elektronicznej” postanowiliśmy sprawdzić, z czego Polacy wolą korzystać i dlaczego oraz jakie zadania preferują wykonywać na laptopie, a jakie na smartfonie. Zapytaliśmy ich także, co jest dla nich najważniejsze podczas bankowania oraz które nowe funkcje z chęcią dodaliby do swojej bankowości. Zapraszamy do lektury.
Czego dowiesz się z raportu?
Z pierwszego rozdziału dowiecie się, że 68 proc. Polaków korzysta zarówno z bankowości internetowej, jak i mobilnej. Jednak pytani, o to z której częściej korzystają, 69 proc. wskazuje na aplikacje bankowe. W tej części opisujemy także, co według badanych przemawia na korzyść jednego i drugiego rozwiązania.
Druga część raportu koncentruje się na dostępnych funkcjonalnościach w bankowości elektronicznej. Z tego rozdziału dowiecie się, jakie funkcje są pożądane przez Polaków oraz które z chęcią dodaliby do swojej bankowości mobilnej i internetowej. Najwięcej respondentów w jednym i drugim przypadku wskazała na zbieranie punktów i wymianę ich na nagrody.
Bezpieczeństwo najważniejsze dla Polaków
Ostatni rozdział raportu opisuje, co jest najważniejsze dla Polaków podczas korzystania z bankowości. Dla 65 proc. jest to bezpieczeństwo. Ponadto, w tej części opisujemy, które zadania bankowe preferują realizować w bankowości internetowej, a które w aplikacji mobilnej.
Jeżeli jesteście zainteresowani zgłębieniem tematu, to zachęcamy do zapoznania się z całym raportem. Gwarantujemy sporą dawkę danych na temat podejścia Polaków do bankowości elektronicznej.
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 8 - 23 kwietnia 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków korzystających z bankowości elektronicznej. Próba n = 1000.