Zadzwoń po kredyt 71 358 22 15
71 358 22 15
Jak zarządzać własnymi finansami? Zapraszamy do lektury naszego raportu z poradami
Według Głównego Urzędu Statystycznego inflacja konsumencka w Polsce w marcu 2022 wyniosła 10,9 proc. w ujęciu rocznym. Jest to najwyższy wzrost cen od ponad dwudziestu lat. Ta niekorzystna sytuacja u wielu z nas może wywołać potrzebę baczniejszego przyjrzenia się własnym finansom. W tym celu zapraszamy do lektury naszego raportu „Zarządzanie własnymi finansami”.
Pierwsza część raportu skupia się na rozsądnym zarządzaniu swoimi zobowiązaniami. Tłumaczymy w niej, co należy zrobić przed podjęciem decyzji o kredycie, zaczynając od postaw, takich jak analiza domowego budżetu, a następnie doradzamy jak wybrać produkt kredytowy odpowiedni do potrzeb klienta. Dajemy również wskazówki co do tego, jak budować swoją pozytywną historię kredytową, która może nam bardzo pomóc np. w przypadku chęci uzyskania finansowania na zakup własnego mieszkania. W tej części przedstawiamy również co według Polaków jest najistotniejsze przy wyborze produktu kredytowego, opierając się o wyniki naszego badania. Jak się okazuje aż 30 proc. z nas przy kredycie najbardziej ceni możliwość spłaty w stałych i równych kwotach co miesiąc. Trochę mniej, bo 29 proc. osób wskazało opcję samodzielnego ustalenia wysokości miesięcznej stałej kwoty do spłaty przy podpisywaniu umowy.
Drugi rozdział zawiera porady, w jaki sposób rozsądnie robić zakupy, mając na uwadze ograniczone środki oraz prezentuje nowoczesne sposoby ich finansowania. Znajduje się w nim również analiza tego, jakie cechy karty kredytowej są obecnie dla klientów najważniejsze w odniesieniu do zaprezentowanego im opisu karty ratalnej ze stałą spłatą Santander Consumer Banku. Dla większości najbardziej liczy się możliwość samodzielnego ustalenia wysokości miesięcznej stałej kwoty do spłaty przy podpisywaniu umowy (23 proc.) oraz brak ograniczeń, który pozwala kupić za nią co się chce w dowolnym miejscu online i offline (20 proc.). Ankietowani doceniają również wygodę użytkowania polegającą na tym, że z kartą kredytową klient nie musi za każdym razem wnioskować o kredyt na dany produkt (21 proc.), co jest zaletą również karty ratalnej Santander Consumer Banku.
Zachęcamy do zapoznania się z pełną treścią naszego raportu z poradami i wynikami badania na temat odbioru produktów kredytowych – Poradnik “Zarządzanie własnymi finansami”.
Badanie, którego wyniki znalazły się w raporcie, zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w marcu 2022 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n = 1002.