W sobotę w nocy (22.03) w godz. 21:00-24:00 przeprowadzimy prace serwisowe. W tym czasie nie będziesz mieć dostępu do aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej. Nie ma to wpływu na płatności kartami kredytowymi naszego banku. Za niedogodności serdecznie przepraszamy.

Zadzwoń po kredyt  71 358 22 15      |      Obsługa umowy 71 731 95 00

Chcesz kredyt? 71 358 22 15

5 kroków do sukcesu marketingu behawioralnego


Marketing behawioralny to ważna strategia, która wykorzystuje informacje o zachowaniu klientów do tworzenia odpowiednich przekazów i doboru produktów personalizowanych pod indywidualnego odbiorcę. Jak osiągnąć sukces w marketingu behawioralnym swojej marki? Niżej przedstawiamy kilka niezbędnych kroków.

Po pierwsze, baza danych o obecnych i potencjalnych klientach


Ten aspekt jest kluczowy dla stworzenia mechanizmów marketingu behawioralnego. Im więcej wiemy o zachowaniach odbiorców, tym łatwiej nam dopasować działania do ich oczekiwań, a także wyłonić mocne i słabsze strony naszej oferty.


Gdzie szukać tych informacji? Ich źródła mogą być rozmaite w zależności od rodzaju prowadzonej działalności. W przypadku banków jest to np. sposób korzystania ze strony internetowej lub narzędzi elektronicznych jak aplikacja mobilna czy bankowość elektroniczna, czy reaktywność klienta w dowolnym kanale interakcji z bankiem.  Istotne mogą być wszystkie dane, w tym również te uzyskiwane poza siecią np. z nagrań z rozmów telefonicznych, rozmów z Doradcą, czy płatności kartą.


Umiejętność predykcji


Nie można zapominać, że konsumpcja jest zjawiskiem złożonym i nieprzewidywalnym. Zachowania klientów są zmienne w czasie i poza czynnikami zewnętrznymi wpływają na nie również uwarunkowania psychologiczne. Dlatego niezbędny jest sprawnie działający mechanizm reagujący w elastyczny sposób na bieżące wydarzenia i sterujący marketingiem behawioralnym w odpowiedzi na nowe okoliczności w czasie rzeczywistym. Podstawą jest tutaj umiejętność określenia i przewidzenia potencjału odbiorcy pod kątem chęci skorzystania z naszych usług i/lub produktów w zmieniających się warunkach – to tzw. model skłonności.


Po trzecie, współpraca ekspertów z różnych obszarów


Ważnym czynnikiem prowadzącym do sprawnego funkcjonowania marketingu behawioralnego jest współpraca doświadczonych ekspertów z obszaru analitycznego oraz marketingowego. W ten sposób wiedza z zakresu zaawansowanej analityki, umiejętności wykorzystania technologii i modelowania danych uzupełnia „miękką” umiejętność komunikacji z wyselekcjonowaną grupą klientów, kreatywność oraz personalizację przekazu i dobór odpowiedniego produktu.


Pozwala to firmom zrozumieć kim są ich klienci, jakie są wzorce ich zachowań i przewidzieć je w przyszłości, a następnie przygotować przekonujący przekaz i dostarczyć go do odbiorcy w najlepszym możliwym czasie.


Higiena przekazu i jego personalizacja


Warto pamiętać, że choć większość klientów jest zainteresowana otrzymywaniem materiałów marketingowych, zbyt duża częstotliwość korespondencji lub jej monotonia skutecznie i trwale zniechęcają do zapoznawania się z ofertą marki.


Co może być odpowiedzią na ten problem? Oczywiście właściwa, bazująca na permanentnych testach skuteczności,  strategia działań oparta na personalizacji. Jej efektywność zależy także od bazy danych o klientach, ilości zawartych w niej informacji oraz umiejętności stawiania hipotez i analiz.


Pamiętajmy, że rację bytu we współczesnym świecie ma wyłącznie uszyty na miarę (oczekiwań) i interesujący odbiorcę przekaz. Po to by opłacał się wysiłek włożony w zapoznanie z nim. Tylko takie działania mogą być akceptowalne, a zatem w długim terminie – powtarzalne – czyli utrzymujące atencję, a przez to budujące jego wartość z perspektywy organizacji.


Ostatnia, ale nie mniej ważna - platforma CRM


Marketing behawioralny może koncentrować się wyłącznie na dostarczaniu dobrej jakości leadów lub być obecny w całym procesie sprzedażowym end-to-end, wspierając klienta aż do momentu zakupu.


W tym drugim przypadku nieocenioną wartość ma dobrze dobrana do potrzeb platforma CRM, która pełni funkcję narzędzia łączącego obszary marketingu i sprzedaży. Umożliwia również reagowanie na działania klienta i utrzymanie jego zainteresowania w krytycznym momencie, tuż po tym, gdy udało się je wzbudzić.


K każdy krok w kierunku dobrze skrojonego marketingu behawioralnego to większa efektywność, lepsza jakość obsługi klienta, lepsze wrażenia, a przez to  wejście na właściwy  poziom budowania relacji. W otoczeniu obecnych wyzwań rynkowych w sektorze bankowym i rosnących oczekiwań konsumentów, jest on także niezbędnym elementem strategii każdej instytucji finansowej.