W nocy z wtorku na środę (26/27 listopada 2024 r.) w godzinach 22:00 - 6:00 przeprowadzimy prace serwisowe.
W tym czasie nie będziesz mieć dostępu do aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej. Nie ma to wpływu na płatności kartami kredytowymi naszego banku. Za niedogodności serdecznie przepraszamy.

Zadzwoń po kredyt  71 358 22 15

71 358 22 15

Bezpieczne wakacje z kartą kredytową

Podczas zagranicznych wyjazdów karta kredytowa jest niezastąpiona. To niezwykle wygodne narzędzie do realizowania wszelkich płatności. Gdy zaginie, trzeba szybko i mądrze reagować. Oto kilka rad dla osób, które wybierają się na wakacje do innego kraju i planują tam korzystać z karty kredytowej.


Urlop powinien być czasem wolnym od stresu i niepotrzebnych obowiązków. Dlatego na wyjazdach tak chętnie posługujemy się kartami kredytowymi. Gdy mamy je portfelu, nie musimy się rozglądać za bankomatami ani kantorami. Zyskujemy swobodę w płaceniu i korzystaniu z dowolnych atrakcji, bez nerwowego przeliczania banknotów oraz monet. Karta sprawdza się zawsze, a w niektórych miejscach (jak wypożyczalnia aut lub hotel) może być nawet wymagana. Warto mieć ją zawsze przy sobie.


Liczy się czas reakcji


Utrata portfela może popsuć wypoczynek, dlatego ważna jest szybka reakcja. W przypadku karty kredytowej mamy możliwość zabezpieczenia naszych pieniędzy. Z zablokowanej lub zastrzeżonej karty nikt nie skorzysta. To spora przewaga nad gotówką, którą traci się zwykle bezpowrotnie. Zobacz jakie to proste.


Rozwiązanie jest pod ręką


Wielu klientów Santander Consumer Banku – banku od kredytów już wie, że pierwszym krokiem powinno być włączenie aplikacji mobilnej i uruchomienie czasowej blokady karty. To bardzo rozsądne działanie, o którym powinniśmy pamiętać. Ewentualne próby płatności nie dojdą do skutku, a my zyskamy czas na zebranie myśli. Gdy karta się odnajdzie, można ją odblokować.


Jeśli stwierdzimy, że nie ma szans na odzyskanie naszej karty, powinniśmy ją zastrzec. Można to zrobić równie szybko i wygodnie jak w przypadku blokady. Odpowiednią opcję znajdziemy w aplikacji, po wejściu w szczegóły karty. Kartę zablokować lub zastrzec da się także w bankowości elektronicznej.


Co z dokumentami?


Karta kredytowa najczęściej znika wraz z całym portfelem. Po zabezpieczeniu finansów należy więc jak najszybciej zająć się pozostałymi ważnymi zgubami. Uszkodzenie lub utratę dowodu osobistego zgłasza się w konsulacie - osobiście, listownie lub faksem. Natomiast e-dowód, czyli dowód osobisty z warstwą elektroniczną, można unieważnić lub zawiesić na 14 dni przez internet. Szybko, wygodnie i z dowolnego miejsca na świecie.


To będą dobre wakacje!


Jadąc na wakacje trzeba być przygotowanym na jak najlepszą zabawę, ale także na niemiłe niespodzianki. Nie sposób się idealnie zabezpieczyć przed każdym zdarzeniem, ale zawsze można ograniczyć konsekwencje. Warto pamiętać, że z aplikacją mobilną Santander Consumer Banku – banku od kredytów utrata karty wcale nie musi być bolesna. A wakacje wciąż mogą być niezwykle udane!