Zadzwoń po kredyt 71 358 22 15
71 358 22 15
Vishing. Dowiedz się więcej o zagrożeniach w sieci
Vishing to odmiana phishingu, która polega na pozyskaniu informacji poufnych poprzez wykorzystanie telefonu. Cyberprzestępcy kontaktują się z nami telefonicznie podszywając się pod znane osoby lub instytucje. Wykorzystując fałszywą tożsamość, starają się wzbudzić w nas zaufanie i zmanipulować do wykonania określonej czynności.
Numer nic nie znaczy
Scenariusz rozmowy
Popularnym scenariuszem tego rodzaju ataku jest podszycie się pod pracownika banku. Cyberprzestępca na początku rozmowy przekaże nam informację o:
Podejrzanym przelewie,
Zablokowaniu środków finansowych na koncie,
Włamaniu na konto.
Następnie wykorzystując nasz strach przed utratą pieniędzy i działanie pod presją czasu, przekona nas do podania informacji poufnych lub pobrania aplikacji, dzięki której będzie mógł nam pomóc. W rzeczywistości aplikacja pozwoli mu na uzyskanie kontroli nad naszym urządzeniem, w tym bankowości internetowej.
Jak się uchronić?
- Rozłącz się i oddzwoń na numer kontaktowy podany na stronie banku lub instytucji,
- Nie podawaj nikomu swojego loginu i hasła do bankowości internetowej,
-
Nie instaluj aplikacji z nieoficjalnych źródeł,
- Staraj się zachować spokój i nie działać pod wpływem emocji.