W nocy z wtorku na środę (1/2.04.2025) w godzinach 22:00 - 2:00 przeprowadzimy prace serwisowe. W tym czasie nie będziesz mieć dostępu do aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej. Nie ma to wpływu na płatności kartami kredytowymi naszego banku. Za niedogodności serdecznie przepraszamy.

Zadzwoń po kredyt  71 358 22 15      |      Obsługa umowy 71 731 95 00

Chcesz kredyt? 71 358 22 15

Zakupy online z kartą kredytową

Według danych PwC w 2020 roku sprzedaż online w Polsce zwiększyła się o 35 proc., a kanał e-commerce osiągnął 14-proc. udział w wartości sprzedaży detalicznej i był wart około 100 mld zł (raport „Perspektywy rynku e-commerce w Polsce” 2021).


Dziś już wiemy, że pandemia przyspieszyła rozwój sprzedaży internetowej. Prawie 85 proc. Polaków deklarowało, że nawet po zakończeniu pandemii nie przewiduje zmniejszenia częstotliwości zakupów w internecie, w tym 10 proc. planuje robić zakupy online nawet częściej.


PwC szacuje, że w 2026 roku wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce, na którym działa aktualnie ok. 150 tys. przedsiębiorstw, osiągnie już poziom ok. 162 mld zł, co oznacza średnioroczny 12-procentowy wzrost.


Ceny online są często niższe niż te w sklepach stacjonarnych, łatwiej jest zauważyć dobrą okazję i skorzystać z promocji, nie wychodząc z domu. Kilka kliknięć i czekamy na dostawę do domu czy pobliskiego paczkomatu. Oszczędzamy i czas, i pieniądze.


Gwałtowny rozwój zakupów online to też rozwój szybkich form płatności takich jak BLIK, pay-by-link czy płatności kartami, które stały się alternatywą dla tradycyjnych przelewów czy płatności przy odbiorze.


Jak płacić online żeby było bezpiecznie?


Przede wszystkim kupuj u zaufanych sprzedawców – liczy się dobra opinia, wysoka jakość towarów i dobra ocena od kupujących. Sprawdzaj czy jest informacja o możliwości złożenia reklamacji, przetwarzaniu danych, czy dane kontaktowe są pod ręką. Zweryfikuj czy przy płatnościach połączenie jest bezpieczne i szyfrowane, czy ilość wymaganych danych do realizacji płatności nie jest podejrzanie duża (np. wymagany pesel czy ksero dowodu, które nie powinny być podawane). Nie klikaj w podejrzane linki wysłane smsem czy poprzez Whatsappa. Jeśli masz podejrzenia co do bezpieczeństwa płatności – możesz zawsze skontaktować się ze sprzedawcą.


Dodatkowym, bezpłatnym zabezpieczeniem transakcji internetowych realizowanych kartą kredytową jest usługa 3D Secure. Podczas płatności kartą wystarczy podać imię, nazwisko, numer karty, jej datę ważności i numer CVV/CVC podany na rewersie karty. Przy transakcji z usługą 3D Secure, dodatkowo transakcję potwierdzasz również jednorazowym kodem 3D Secure otrzymanym w wiadomości SMS oraz hasłem uwierzytelniającym.


Więcej informacji o 3D Secure w naszym banku znajdziesz tutaj 3D Secure.


A jeśli zakup nie dotarł…


Jeśli towar lub usługa nie zostały dostarczone, lub były niezgodne z Twoim zamówieniem to wtedy za pośrednictwem banku – wydawcy karty możesz zgłosić żądanie zwrotu środków. Ta usługa to chargeback i pozwala na odzyskanie wydanych pieniędzy.


Inne formy płatności online jak np. płatność za pobraniem lub przelewem z rachunku, nie gwarantują Ci tak wysokiego poziomu ochrony.


Chcesz wiedzieć więcej o korzystaniu ze swojej karty? Kliknij tu Przewodniki dla Kart.


Nie masz jeszcze karty? Wypełnij formularz, oddzwonimy.


Chcę kartę


Źródło: W ciągu 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł (pwc.pl)