Zadzwoń po kredyt 71 358 22 15
71 358 22 15
Już co trzecia Polka w wieku 18-35 lat wykonuje samobadanie piersi regularnie
31 proc. Polek w wieku 18-35 lat pamięta o samobadaniu piersi co miesiąc. Jak wskazuje nasz najnowszy raport, przeprowadzony na potrzeby akcji „Biustowniczki”, wśród nich znalazło się najwięcej respondentek ze średnich miast od 50 do 250 tys. mieszkańców i metropolii. Czego jeszcze dowiedzieliśmy się w naszym raporcie „Kobiece sprawy”? Możecie przeczytać poniżej.
Jak pokazuje nasz raport „Kobiece sprawy”, co trzecia Polka w wieku 18-35 lat wykonuje samobadanie piersi co miesiąc (31 proc.). W tej grupie znalazło się najwięcej respondentek ze średnich miast od 50 do 250 tys. mieszkańców i metropolii oraz posiadaczek wyższego wykształcenia.
Dalej sprawy wyglądają mniej kolorowo. 18 proc. ankietowanych przyznało, że wykonuje takie badanie raz na kwartał. W dalszej kolejności 15 proc. respondentek wybrało odpowiedź „raz na pół roku”. Co dziesiąta Polka w wieku 18-35 lat przyznała, że wykonuje samobadanie raz na rok.
Niestety, wśród ankietowanych badania znalazło się 12 proc. respondentek, które odpowiedziały, że nigdy tego nie robią. W tej grupie znalazło się najwięcej 18-24 latek i mieszkanek dużych miast powyżej 250 tysięcy osób.
Samobadanie jest tym bardziej istotne, że często pomaga kobietom wykryć zmianę w piersiach bez udziału lekarza. Już co czwarta respondentka w wieku 18-35 lat (26 proc.) stwierdziła, że ona lub kobieta z jej bliskiego otoczenia wyczuła u siebie zmianę podczas samobadania piersi. Takiej sytuacji nie miało natomiast 54 proc. ankietowanych.
To pokazuje siłę profilaktyki. Dlatego jako partner strategiczny akcji „Biustowniczki” zachęcamy do udziału w badaniach USG piersi, które odbywają się tej wiosny w 8 miastach Polski. Mogą z nich skorzystać kobiety w wieku 18-35 lat, których nie obejmują systemowe programy profilaktyczne. Bez opłat, zapisów, skierowania czy potrzeby ubezpieczenia.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Wejdź na: https://www.santanderconsumer.pl/biustowniczki/
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w styczniu 2024 r. W badaniu wzięły udział kobiety w wieku 18-35 lat z Polski. Próba n = 1000.