W nocy z wtorku na środę (3/4 grudnia 2024 r.) oraz z czwartku na piątek (5/6 grudnia 2024 r.) w godzinach 22:00 - 6:00 przeprowadzimy prace serwisowe. W tym czasie nie będziesz mieć dostępu do aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej. Nie ma to wpływu na płatności kartami kredytowymi naszego banku. Za niedogodności serdecznie przepraszamy.

Zadzwoń po kredyt  71 358 22 15

71 358 22 15

Zasady zawieszenia umowy kredytowej w Santander Consumer Banku


Jeżeli utraciłeś/utraciłaś pracę lub inne główne źródło dochodu i masz problemy ze spłatą swoich zobowiązań możesz skorzystać z pomocy przewidzianej w Ustawie o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19, tzw. Tarczy 4.0.


Zapoznaj się z poniższymi zasadami i złóż wniosek o zawieszenie wykonania umowy kredytu.


Kto może złożyć wniosek?


Wniosek o zawieszenie wykonania umowy kredytu możesz złożyć, jeśli:


po dniu 13 marca 2020 r. utraciłeś pracę lub inne główne źródło dochodu,
posiadasz  kredyt hipoteczny, kredyt samochodowy, kredyt gotówkowy, kredyt ratalny, kartę kredytową lub internetowy odnawialny limit kredytowy w Santander Consumer Banku.
umowę zawarłeś przed 13 marca 2020 r. (włącznie),
zakończenie okresu kredytowania przypada po 13 września 2020 r. (nie dotyczy kart kredytowych oraz internetowego odnawialnego limitu kredytowego)


Co oznacza sformułowanie „zawieszenie wykonywania umowy”?


W okresie zawieszenia wykonywania umowy nie będziesz zobowiązany do dokonywania jakichkolwiek płatności (np. kapitału, odsetek, opłat dodatkowych, opłat za ubezpieczenie z wyjątkiem ubezpieczeń do kart kredytowych, wszelkich opłat wynikających z Tabeli opłat i prowizji)
W przypadku kredytów, okres kredytowania zostanie wydłużony o czas zawieszenia wykonania umowy (nie więcej niż 3 miesiące)
W przypadku karty kredytowej lub internetowego limitu odnawialnego -  będą one zablokowane  co wiąże się z brakiem możliwości korzystania z przyznanego limitu kredytowego. Czynny plan spłat ratalnych zostanie zamknięty, a zadłużenie zostanie dodane do zadłużenia na rachunku karty lub limitu. W tym przypadku, przez okres zawieszenia również nie będą pobierane odsetki. Po zakończeniu okresu zawieszenia,  będziesz mógł  zgłosić dyspozycję ponownego skorzystania z planu ratalnego.


Na jak długo mogę zawiesić wykonanie umowy?


Zawieszenia wykonania umowy możesz dokonać na okres 1, 2 lub 3 miesięcy.


Ważne: W przypadku posiadania więcej niż jednej umowy kredytowej możesz zawiesić  maksymalnie jedną wybraną umowę kredytu konsumenckiego (kredytu gotówkowego, ratalnego, samochodowego, karty kredytowej bądź  internetowego odnawialnego limitu kredytowego) oraz jedną wybraną umowę o kredyt hipoteczny.


Jak złożyć wniosek?


Jeżeli posiadasz kredyt ratalny, gotówkowy, kartę kredytową lub internetowy odnawialny limit kredytowy - wniosek pobierz TUTAJ


Jeżeli posiadasz kredyt samochodowy lub hipoteczny – wniosek pobierz TUTAJ


Następnie wydrukuj go, wypełnij i dostarcz nam tak, jak Ci wygodnie:


przynieś do jednego z ponad 330 oddziałów Santander Consumer Banku – znajdź najbliższy TUTAJ
zeskanuj optymalnie jako plik .pdf lub .jpeg i wyślij e-mailem na adres tarcza@santanderconsumer.pl – zachęcamy do umieszczenia w tytule maila zapisu: Tarcza 4.0.
wyślij pocztą pod adresem Santander Consumer Bank S.A., ul. Legnicka 48 B, 54-202 Wrocław.


Brak opłat


Złożenie i rozpatrzenie wniosku jest bezpłatne.


Informacja o decyzji


Informację o przyznaniu zawieszenia wykonania umowy otrzymasz pisemnie (dla wszystkich produktów) wraz z harmonogramem dalszej spłaty kredytu (dla kredytu gotówkowego, ratalnego, samochodowego oraz hipotecznego) po upływie okresu zwieszenia.


Inne istotne informacje:


Zawieszenie wykonania umowy nastąpi z dniem złożenia wniosku.
Wniosek o zawieszenie wykonania umowy kredytowej składany jest przez klienta pod rygorem odpowiedzialności karnej.
Jeśli właśnie korzystasz już z wcześniej  przyznanych wakacji kredytowych zostaną one automatycznie skrócone, zaś odroczony kapitał i odsetki (lub sam kapitał) będą przesunięte do spłaty po okresie zawieszenia wykonania umowy wynikającego z utracenia przez Ciebie pracy lub innego głównego źródła dochodu.
Informacja o zawieszeniu wykonania umowy przekazywana jest do Biura Informacji Kredytowej (BIK).
W przypadku karty kredytowej i internetowego limitu odnawialnego - w okresie zawieszenia wykonywania umowy będzie ona zablokowana - wiąże się to z brakiem możliwości korzystania z przyznanego limitu kredytowego. Żeby karta lub limit ponownie zostały odblokowane, klient musi spłacić pierwszą spłatę minimalną po zakończeniu zawieszenia umowy.


Dowiedz się więcej o zasadach związanych z zawieszeniem wykonywania umowy dla osób, które utraciły główne  źródło dochodu  – obszerne informacje znajdują się na naszym blogu - TUTAJ

Poznaj także najczęstsze pytania i odpowiedzi dla osób, które utraciły źródło dochodu  - TUTAJ