Zadzwoń po kredyt  71 358 22 15

71 358 22 15

Bezpieczna bankowość internetowa – informacja o zagrożeniach


Szanowni Państwo,


W ostatnim czasie obserwujemy na rynku rosnącą skalę różnego rodzaju wyłudzeń finansowych. W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów, zwracamy się do Państwa z prośbą  o szczególną rozwagę podczas próby kontaktów osób podszywających się pod pracowników banków. Prosimy o czujność i wrażliwość na przekazywane przez takie osoby informacje, jednocześnie ostrzegając przed takimi kontaktami, ponieważ są to próby wyłudzenia środków z rachunków Klientów. Każdy tego rodzaju kontakt, który wydaje się Państwu podejrzany, należy dokładnie sprawdzić i zweryfikować.


Poniżej prezentujemy schemat działania oraz wskazówki jak się uchronić przez potencjalnymi wyłudzeniami:


Kontakt telefoniczny osoby podszywającej się pod pracownika banku mający na celu nakłonienie rozmówcy do instalacji oprogramowania, które ma zwiększyć bezpieczeństwo Klienta.
W rzeczywistości jest to aplikacja, która daje przestępcy zdalny dostęp do urządzenia Klienta.
Przestępcy w uzasadnieniu kontaktu powołują się na względy bezpieczeństwa – np. włamanie na konto internetowe lub zlecenie podejrzanego przelewu i zalecają podjęcie szybkich środków, takich jak instalacja wskazanego oprogramowania.
W rozmowie mogą też pojawiać się prośby o podanie loginu i hasła do konta oraz jednorazowych kodów SMS.
Połączenie może wyświetlać się jako przychodzące z autentycznego numeru infolinii, pod który przestępcy potrafią się podszyć.


Przypominamy podstawowe zasady bezpieczeństwa, których stosowanie udaremni powyższe próby wyłudzeń:


Nie należy udostępniać danych uwierzytelniających do bankowości internetowej czy mobilnej (ICN/login, hasło, kody SMS) oraz danych karty płatniczej – bank nigdy nie prosi o takie dane.
Nie należy instalować żadnego oprogramowania wskazanego w rozmowie telefonicznej, linku w SMS lub e-mailu. Bank nigdy nie oczekuje tego od Klientów.
Nie należy korzystać z żadnych linków do płatności zawartych w SMS-ach lub e-mailach.
Zawsze należy uważnie czytać treści SMS-ów dostarczanych przez Bank – szczególnie należy sprawdzać czy kwota i numer rachunku odbiorcy zawarte w SMS-ie są zgodne z naszym zleceniem.
Jeśli zauważą Państwo, że coś się nie zgadza – numer rachunku, kwota, czy rodzaj dyspozycji  - prosimy o zakończenie procesu i natychmiastowy kontakt z nami  - 195 00**


Z pozdrowieniami,
Santander Consumer Bank S.A.