Zadzwoń po kredyt  71 358 22 15

71 358 22 15

Aktualności finansowe

Należący do Santander Consumer Finance PTF Bank SA:


1. Dane sprzedażowe


Po 4 miesiącach 2005 r. obroty banku przekroczyły 80 proc. ubiegłorocznych wyników w kredytach hipotecznych oraz 42 proc. w kredytach samochodowych.


2. Zakończony audyt finansowy


Zysk netto 3,8 mln zł w 2004 r.; blisko 16--krotny wzrost sumy bilansowej w porównaniu z rokiem ubiegłym


3. Wyniki Grupo Santander


Zysk netto 3,316 mld euro w 2004 r.; największy bank w strefie euro, dziewiąty bank na świecie.


1. Dane Sprzedażowe


Kredyty hipoteczne


Od stycznia do końca kwietnia 2005 r. PTF Bank udzielił 2 296 kredytów hipotecznych o łącznej wartości 214 172,69 tys. zł, co stanowi już ponad 81 proc. ubiegłorocznego obrotu. Umacnia się pozycja banku wśród największych kredytodawców hipotecznych w Polsce. Po I kwartale 2005 r. PTF Bank osiągnął już 8-ma pozycję na i ponad 3 procentowy udział w rynku sprzedaży kredytów hipotecznych (dane Związku Banków Polskich za „Gazetą Wyborczą”, 13.05.2005 r.).


Kredyty samochodowe


Od stycznia do końca kwietnia 2005 r. PTF Bank udzielił 12 485 kredytów samochodowych na łączną wartość 372 796 527,37 zł, co stanowi ponad 42 proc. ubiegłorocznego obrotu. W zestawieniu z 40,5 procentowym spadkiem sprzedaży aut nowych w Polsce jest to wynik tym bardziej dobry.


PTF Bank jest liderem na rynku kredytów samochodowych, zarówno wśród banków uniwersalnych, jak i samochodowych.


2. Zakończony audyt finansowy


Zakończył się audyt wyników finansowych PTF Banku. Badanie przeprowadziła firma Deloitte & Touche Audit Services Sp. z o.o., została wydana opinia „bez zastrzeżeń”.


W 2004 r. zysk netto banku wyniósł 3 813 665,55 zł. W zestawieniu z rokiem 2003 r. PTF Bank zanotował bardzo dynamiczny wzrost wartości portfela kredytowego, suma bilansowa banku wzrosła blisko 16-krotnie. 2004 r. - pierwszy rok działalności pod nową nazwą - był dla PTF Banku (wcześniej CC-Banku) okresem dynamicznego rozwoju. Do kredytów samochodowych, które stanowiły ofertę banku dołączyła szeroka gama kredytów hipotecznych, pożyczka hipoteczna oraz kredyt konsolidacyjny – wszystkie o wyróżniających się na rynku parametrach. Zrealizowane zostało założenie na 2004 r. – już w pierwszym roku działalności na rynku kredytów mieszkaniowych bank zajmował miejsce w pierwszej dziesiątce.


Komentarz: Mirosław Bieszki, Prezes Zarządu PTF Banku SA


„Niespełna rok wystarczył nam na wypracowanie nowej filozofii bankowości, znaczące rozszerzenie oferty, które zaprocentowały dynamicznym rozwojem.


Znajomość rynku, dobry plan działania oraz potencjał właściciela PTF Banku – Grupy Santander pozwalają nam mieć bardzo ambitne plany. W 2005 r. zakładamy dalsze rozszerzanie oferty – w pierwszej kolejności o pożyczkę gotówkową. Jesteśmy przekonani, że na rynek kart kredytowych wprowadzimy produkt do tej pory nie oferowany. W myśl naszej wizji biznesu - „być liderem-specjalistą, nie naśladowcą” – dążymy, by każdy wprowadzony produkt był szeroko dostępny, innowacyjny, zaprojektowany na miarę potrzeb i możliwości naszych grup docelowych.


Pierwszy rok pod nową marką wymagał dużego wysiłku, zarówno w zakresie wypracowania koncepcji działalności, jak i wprowadzenia brandu na rynek. Możemy powiedzieć, że ten etap został zrealizowany. Optymistycznie patrzymy w przyszłość, dlatego będziemy konsekwentnie i szybko reagować na zmiany rynkowe.”

                                                                                           2004 r. tys. zł 2003 r. tys. zł przyrost w proc.
Suma bilansowa                                                                   2 665 516        157 208         1 595,54
Fundusze własne brutto                                                       264 044           70 230            275,97
Należności od sektora finansowego                                    109 264           11 352            862,43
Należności od klientów i sektora budżetowego                  2 419 445        121 729          1 887,56
Zobowiązania wobec sektora finansowego                         2 351 145         66 431           3 439,25
Zobowiązania wobec klientów i sektora budżetowego         27 254                0                       -
Przychody z tytułu odsetek                                                   99 223             7 627            1 200,88
Koszty odsetek                                                                      28 875               583               4852,83
Przychody z tytułu prowizji                                                   20 159             6 081               231,51
Wynik z działalności bankowej                                             76 512             9 454               709,31
Koszty działania                                                                    24 465            14 778               65.55
Zysk brutto                                                                             5 263            -10 828                 -
Zysk netto                                                                               3 814            - 9 293                  -


Tabela 2. PTF Bank – 2004 r. wyniki po audycie


3. Wyniki Grupo Santander


Grupo Santander, do której należy PTF Bank, osiągnęła w 2004 roku zysk netto w wysokości 3 136 mln euro, ponad 20% więcej niż w 2003 roku. W pierwszym kwartale 2005 r. było to 1 185 mln euro – 38,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.


Grupo Santander jest największym bankiem w strefie euro oraz dziewiątym bankiem świata pod względem kapitalizacji. Założona w 1857 r. w Santanderze - mieście portowym na północy Hiszpanii - Grupa obsługuje obecnie 63 miliony klientów w 10 000 biurach w ponad 40 krajach. Pod względem wartości obrotów jest największą grupą bankową w Hiszpanii oraz Ameryce Łacińskiej. W 2004 r. Santander osiągnął znaczącą pozycję w Wielkiej Brytanii poprzez zakup Abbey National, drugiego kredytodawcy hipotecznego w kraju. W Portugalii Santander jest drugim bankiem pod względem zysków.


Jednostką Grupy specjalizującą się w dziedzinie consumer finance – finansowaniu potrzeb klientów indywidualnych – jest Santander Consumer (Polska, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Portugalia oraz inne kraje europejskie).


W Ameryce Łacińskiej Grupa Sntander na koniec 2004 r. zarządzała ponad 118 000 milionami euro. Grupa posiada 3 874 biur w krajach Ameryki Łacińskiej, w których obsługuje 23 miliony klientów i około pół miliona małych i średnich przedsiębiorstw. W 2004 r. dochód netto Grupy w Ameryce Łacińskiej wyniósł 1 039 milionów euro.