Komunikaty bezpieczeństwa

Zadbaj o bezpieczeństwo podczas świątecznych zakupów

Przypominamy kilka zasad, o których należy pamiętać, aby bezpiecznie płacić za internetowe zakupy:
  • Nie klikaj w link zawarty w wiadomości email lub SMS.
  • Nie używaj linków sponsorowanych ani linków z komunikatorów oraz stron społecznościowych, kiedy chcesz wejść do sklepu internetowego.
  • Jeśli płacisz BLIKIEM, nie podawaj danych karty płatniczej.
  • Sprawdź dokładnie stronę, z której chcesz zamówić prezent. Szata graficzna fałszywych sklepów internetowych często przypomina strony znanych firm. Zwróć uwagę, czy strona zawiera błędy językowe lub czy proponowane przeceny są zbyt atrakcyjne w porównaniu z konkurencją.
  • Sprawdź szczegóły transakcji przed jej zaakceptowaniem.
  • Nie wysyłaj zdjęć / skanu karty płatniczej.
  • Jeśli jakaś sytuacja wzbudzi Twoje wątpliwości, zadzwoń na numer: 19500 (opłata zgodna z taryfą operatora).
     

Dla Santander Consumer Bank S.A. bezpieczeństwo klientów jest priorytetem. Dlatego zachęcamy do zapoznania się z 5 podstawowymi wskazówkami, które pomogą Ci zachować bezpieczeństwo w Internecie i spokojnie poruszać się po cyfrowym środowisku oraz informacjami o bezpieczeństwie w sieci.

Komunikat 23.06.2021

UWAGA KLIENCI! Santander Consumer Bank S.A. nie jest nadawcą wiadomości wyłudzających dane!

W ostatnich dniach Santander Consumer Bank S.A. otrzymał zgłoszenia związane z wysyłką maili do klientów, których prawdopodobnym celem jest wyłudzenie danych klientów przez obcy podmiot. Wysyłka ma miejsce z adresu z różnych adresów mailowych niepowiązanych z naszym bankiem, a przykładowe treści można znaleźć TUTAJ. Santander Consumer Bank S.A. nie jest nadawcą tej wiadomości i nie ma nic wspólnego z prowadzeniem tego rodzaju aktywności - jest to sytuacja, w której obcy podmiot podszywa się pod działalność naszego banku. Rekomendujemy wszystkim, którzy otrzymali lub otrzymają tego rodzaju wiadomość, aby nie podejmowali żadnych akcji, do których zachęcani są w ich treści.

Przypominamy podstawowe zasady bezpieczeństwa:
  • Nie klikaj w linki w wiadomościach e-mail lub SMS, ani załączników do  wiadomości e-maili, zwłaszcza jeśli nie masz pewności, kto jest nadawcą, a forma lub treść wiadomości wzbudza Twoje wątpliwości
  • Nie instaluj dodatkowego oprogramowania pochodzącego z nieznanych źródeł, w szczególności jeżeli link został przekazany w treści e-mail lub SMS
  • Nie podawaj nikomu danych do logowania, w szczególności ICN/login, hasło, kody SMS
  • Loguj się do konta wyłącznie na stronie Banku, a przed logowaniem sprawdź, czy widzisz zamkniętą kłódkę w pasku z adresem strony, następnie zweryfikuj czy po kliknięciu na kłódkę ( i wyświetleniu szczegółów certyfikatu) pojawia się informacja o certyfikacie wystawionym dla online.santanderconsumer.pl/
  • Jeśli coś wzbudzi Twoje wątpliwości, poinformuj nas o tym telefonicznie za pomocą infolinii 195 00 (opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora).

 

Bezpieczna bankowość internetowa – informacja o zagrożeniach:

Ostrzeżenie dotyczy podszywania się oszustów pod firmy kurierskie

Szanowni Państwo,
Obserwujemy  zwiększoną aktywność przestępców, którzy podszywają się pod firmy kurierskie i wysyłają SMS-y informujące np. o konieczności dopłaty do przesyłki, sprawdzenia statusu przesyłki przy użyciu aplikacji.
W wiadomościach SMS podany jest link kierujący do fałszywej strony firmy kurierskiej. W rzeczywistości jest to złośliwe oprogramowanie, które może doprowadzić do przejęcia dostępu do Twojego konta w bankowości.

Chroń swoje dane, zachowaj czujność i pamiętaj:

  • Nie klikaj w linki w wiadomościach e-mail czy SMS, nie ściągaj nieznanych aplikacji, dostępnych po kliknięciu w link, ani załączników do e-maili, zwłaszcza jeśli nie masz pewności, kto jest nadawcą, a forma lub treść wiadomości wzbudza Twoje wątpliwości
  • Nie instaluj dodatkowego oprogramowania pochodzącego z nieznanych źródeł, w szczególności jeżeli link został przekazany w treści e-mail lub SMS
  • Nie podawaj nikomu danych do logowania, w szczególności ICN/login, hasło, kody SMS
  • Loguj się do konta wyłącznie na stronie Banku, a przed logowaniem sprawdź, czy widzisz zamkniętą kłódkę w pasku z adresem strony, następnie zweryfikuj czy po kliknięciu na kłódkę ( i wyświetleniu szczegółów certyfikatu) pojawia się informacja o certyfikacie wystawionym dla online.santanderconsumer.pl/
  • Nie należy udostępniać danych uwierzytelniających do bankowości internetowej czy mobilnej (ICN/login, hasło, kody SMS) bank nigdy nie prosi o takie dane.
  • Jeśli coś wzbudzi Twoje wątpliwości, poinformuj nas o tym telefonicznie za pomocą infolinii 195 00 (opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora)

Z pozdrowieniami,
Santander Consumer Bank S.A.


Bezpieczna bankowość internetowa – informacja o zagrożeniach:
Ostrzeżenie dotyczy podszywania się przestępców pod banki i inne instytucje zaufania publicznego

Szanowni Państwo,

W ostatnim czasie obserwujemy na rynku rosnącą skalę różnego rodzaju wyłudzeń finansowych. W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów, zwracamy się do Państwa z prośbą  o szczególną rozwagę podczas próby kontaktów osób podszywających się pod pracowników banków. Prosimy o czujność i wrażliwość na przekazywane przez takie osoby informacje, jednocześnie ostrzegając przed takimi kontaktami, ponieważ są to próby wyłudzenia środków z rachunków Klientów. Każdy tego rodzaju kontakt, który wydaje się Państwu podejrzany, należy dokładnie sprawdzić i zweryfikować.

Poniżej prezentujemy schemat działania oraz wskazówki jak się uchronić przez potencjalnymi wyłudzeniami:

  • Kontakt telefoniczny osoby podszywającej się pod pracownika banku mający na celu nakłonienie rozmówcy do instalacji oprogramowania, które ma zwiększyć bezpieczeństwo Klienta.
  • W rzeczywistości jest to aplikacja, która daje przestępcy zdalny dostęp do urządzenia Klienta.
  • Przestępcy w uzasadnieniu kontaktu powołują się na względy bezpieczeństwa – np. włamanie na konto internetowe lub zlecenie podejrzanego przelewu i zalecają podjęcie szybkich środków, takich jak instalacja wskazanego oprogramowania.
  • W rozmowie mogą też pojawiać się prośby o podanie loginu i hasła do konta oraz jednorazowych kodów SMS.
  • Połączenie może wyświetlać się jako przychodzące z autentycznego numeru infolinii, pod który przestępcy potrafią się podszyć.

Przypominamy podstawowe zasady bezpieczeństwa, których stosowanie udaremni powyższe próby wyłudzeń:

  1. Nie należy udostępniać danych uwierzytelniających do bankowości internetowej czy mobilnej (ICN/login, hasło, kody SMS) oraz danych karty płatniczej – bank nigdy nie prosi o takie dane.
  2. Nie należy instalować żadnego oprogramowania wskazanego w rozmowie telefonicznej, linku w SMS lub e-mailu. Bank nigdy nie oczekuje tego od Klientów.
  3. Nie należy korzystać z żadnych linków do płatności zawartych w SMS-ach lub e-mailach.
  4. Zawsze należy uważnie czytać treści SMS-ów dostarczanych przez Bank – szczególnie należy sprawdzać czy kwota i numer rachunku odbiorcy zawarte w SMS-ie są zgodne z naszym zleceniem.
  5. Jeśli zauważą Państwo, że coś się nie zgadza – numer rachunku, kwota, czy rodzaj dyspozycji - prosimy o zakończenie procesu i natychmiastowy kontakt z nami - 195 00**.

Z pozdrowieniami,
Santander Consumer Bank S.A.


Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa Związku Banków Polskich ostrzega klientów banków korzystających z bankowości elektronicznej przed przestępcami, którzy podszywając się pod znajomych z Facebooka wyłudzają dane do bankowości elektronicznej.

Dane te służą następnie do kradzieży środków z rachunków klientów.

Mechanizm jest następujący:

  • Przestępca podszywający się pod znajomego ofiary z Facebooka prosi o wykonanie przelewu kliku złotych, ponieważ musi pilnie za coś zapłacić.
  • Jako metoda płatności sugerowana jest jedna z usług szybkich płatności.
  • Ofiara otrzymuje w trakcie korespondencji link do fałszywej strony, przy pomocy której ma dokonać płatność.
  • Jednocześnie jest wstępnie informowana o tym, iż kod SMS na potrzeby potwierdzenia płatności może przyjść z kilkuminutowym opóźnieniem.