Zmiany w trakcie trwania umowy
Jeśli posiadasz u nas kredyt samochodowy i chciałbyś dokonać zmian zapoznaj się z informacjami poniżej.
Zmiany możesz zgłosić na kilka sposobów.
Bank może dokonać zmiany danych Klienta:
- na wniosek telefoniczny, za pośrednictwem naszej Infolinii, dzwoniąc pod nr 195 00 (dla klientów z zagranicy +48 71 358 99 09) – dotyczy tylko zmiany adresu do korespondencji, adresu e-mail oraz numeru telefonu,
- na wniosek pisemny przesłany bezpośrednio do Centrali Banku - dotyczy wszelkich zmian: adresu do korespondencji, adresu zameldowania, nazwiska, numeru dowodu osobistego, adresu e-mail oraz numeru telefonu.
W przypadku zmiany adresu zameldowania, numeru dowodu osobistego, nazwiska należy dołączyć kserokopię dowodu osobistego.
Przy podejmowaniu decyzji przez Bank zastosowanie mają obowiązujące na dzień wpływu wniosku Klienta przepisy dotyczące udzielania przez Santander Consumer Bank S.A. kredytów i pożyczek samochodowych.
Wniosek
W trakcie obowiązywania umowy istnieje możliwość dopisania do dowodu rejestracyjnego nowego współwłaściciela pojazdu. Dopisana może być osoba będąca już Kredytobiorcą/Pożyczkobiorcą lub Poręczycielem bądź osoba niezwiązana dotychczas z umową. Warunkiem uzyskania zgody Banku na dopisanie współwłaściciela pojazdu do dowodu rejestracyjnego jest brak zaległości w spłacie rat kredytu/pożyczki.
Przy dokonywaniu dopisania współwłaściciela pojazdu do dowodu rejestracyjnego zastosowanie mają obowiązujące na dzień wpływu wniosku Klienta przepisy dotyczące udzielania przez Santander Consumer Bank S.A. kredytów i pożyczek samochodowych.
Dokumenty
W trakcie obowiązywania umowy istnieje możliwość zmiany formy zabezpieczenia ustanowionego na kredytowanym pojeździe. Przy dokonywaniu zmiany sposobu zabezpieczenia mają zastosowanie obowiązujące na dzień wpływu wniosku Klienta przepisy dotyczące udzielania przez Santander Consumer Bank S.A. kredytów i pożyczek samochodowych.
Wniosek
W trakcie obowiązywania umowy istnieje możliwość dokonania na wniosek Kredytobiorcy/Pożyczkobiorcy zmiany pojazdu będącego przedmiotem zabezpieczenia umowy tylko w przypadku wystąpienia szkody całkowitej (kasacja lub kradzież) na dotychczasowym pojeździe.
Proponowany przez Klienta pojazd musi jednak spełniać obligatoryjnie następujące warunki:
- Wartość rynkowa proponowanego pojazdu nie może być mniejsza:
- od aktualnej wartości rynkowej dotychczasowego pojazdu
- od aktualnego zadłużenia z tytułu pozostałego do spłaty kapitału
- Wiek proponowanego pojazdu samochodowego stanowiącego przedmiot kredytowania lub zabezpieczenia spłaty nie może przekroczyć:
- 12 lat ‒ w momencie zawarcia umowy kredytu
- 16 lat ‒ w momencie spłaty ostatniej raty
- 7 lat – w momencie spłaty ostatniej raty dla motocykli
- 3 lata ‒ w momencie spłaty ostatniej raty dla motorowerów.
Przy podejmowaniu decyzji przez Bank zastosowanie mają obowiązujące na dzień wpływu wniosku Klienta przepisy dotyczące udzielania przez Santander Consumer Bank S.A. kredytów i pożyczek samochodowych. Podjęcie ostatecznej decyzji przez Bank będzie możliwe po przedstawieniu informacji i/lub dokumentów dotyczących proponowanego przez Klienta pojazdu.
Wniosek
Dla umów zawartych od 18.12.2011 r.
Kredytobiorca uprawniony jest do dokonania w każdym czasie spłaty całości lub części kredytu przed terminem określonym w Umowie. W przypadku spłaty części kredytu przed terminem określonym w umowie Bank, po zaliczeniu dokonanej przez Kredytobiorcę wpłaty na wszystkie wymagalne należności z tytułu Umowy, zaliczy nadpłaconą kwotę na poczet spłaty kolejnych rat kredytu ustalonych w harmonogramie.
Kredytobiorca ma prawo wnioskować na piśmie (przy czym pisemnego wniosku nie stanowi adnotacja na poleceniu przelewu) o rozliczenie nadpłaconej kwoty poprzez skrócenie okresu kredytu z zachowaniem pierwotnej wysokości raty kredytu bądź o zmniejszenie wysokości raty z zachowaniem pierwotnego okresu kredytowania. Wniosek Kredytobiorcy jest wiążący dla Banku przez okres 30 dni od daty wpływu wniosku do Banku, jeżeli określać będzie sposób rozliczenia częściowej przedterminowej spłaty kredytu i jeżeli w okresie ważności wniosku dokonana zostanie częściowa przedterminowa spłata kredytu. Po rozliczeniu częściowej przedterminowej spłaty wg wniosku Kredytobiorcy, Bank sporządzi i prześle Kredytobiorcy nowy harmonogram.
Dla umów zawartych do 17.12.2011 r.
W trakcie obowiązywania umowy istnieje możliwość wcześniejszej częściowej spłaty kredytu/pożyczki, a w jej następstwie zmniejszenie wysokości pozostałych do spłaty rat lub zmiana okresu spłaty pozostałego zadłużenia. Warunkiem dokonania przez Bank zmian w harmonogramie spłat jest dostarczenie do Banku pisemnego zawiadomienia o wcześniejszej spłacie przynajmniej na 3 dni przed planowaną datą spłaty.
Zmiana dokonywana jest w terminie płatności najbliższej raty przypadającej po dacie wpływu wniosku i środków.
Po dokonaniu zmiany Bank przesyła do Kredytobiorcy/Pożyczkobiorcy aktualny harmonogram spłat.
Spłata pozostałego zadłużenia w ratach wyższych od dotychczas spłacanych jest dodatkowo uwarunkowana udokumentowaniem przez Klienta zdolności kredytowej oraz podpisaniem aneksu do umowy.
Wniosek
Dla umów zawartych od 18.12.2011 r.
Kredytobiorca może dokonać całkowitej spłaty kredytu/pożyczki w terminie wcześniejszym niż data płatności ostatniej raty kredytu/pożyczki bez informowania o zamiarze wcześniejszej spłaty Kredytodawcy (art. 48 ustawy o kredycie konsumenckim z 12.5.2011 r.;Dz.U. z 2011 r. Nr 126, poz. 715).
Dla umów zawartych do 17.12.2011 r.
Klient może dokonać całkowitej spłaty kredytu/pożyczki w terminie wcześniejszym niż data płatności ostatniej raty kredytu/pożyczki.
O zamiarze spłaty kredytu/pożyczki Klient powinien pisemnie poinformować Bank najpóźniej w terminie 3 dni przed jej dokonaniem.
Bank dokonuje zamknięcia kredytu na dzień wpływu środków do Banku lub na dzień wpływu wniosku, w zależności od tego, która z tych czynności została dokonana później.
Wniosek
W trakcie obowiązywania umowy istnieje możliwość zmiany okresu spłaty rat (skrócenie/wydłużenie).
Skrócenie okresu spłaty rat jest uwarunkowane udokumentowaniem przez Klienta zdolności kredytowej do spłaty wyższych rat oraz podpisaniem aneksu do umowy.
Wydłużenie okresu spłaty rat jest możliwe, jeżeli dotychczasowy okres kredytowania jest krótszy od maksymalnego okresu kredytowania dla danego rodzaju umowy, a także jeśli zostaną spełnione inne wymogi Banku dotyczące m.in. wieku Klienta oraz przedmiotu zabezpieczenia.
Warunkiem dokonania zmiany jest brak zaległości w spłacie kredytu.
Wniosek
* Opłata zgodna z taryfą operatora