Szkoda na pojeździe
Miałeś szkodę na kredytowanym pojeździe, a polisa ubezpieczeniowa jest scedowana na Santander Consumer Bank S.A.? Przeczytaj co powinieneś zrobić.
Fakt zaistnienia szkody na kredytowanym pojeździe zgłoś:
- szkoda z AC - w towarzystwie ubezpieczeniowym, w którym zakupiona została polisa AC (kradzież pojazdu niezwłocznie zgłoś również na policji)
- szkoda z OC sprawcy - w towarzystwie ubezpieczeniowym sprawcy (które wystawiło polisę OC sprawcy).
Po oszacowaniu szkody przez rzeczoznawcę z towarzystwa ubezpieczeniowego prześlij informacje
o szkodzie tj.:
- dokumenty wystawione przez towarzystwo ubezpieczeniowe z informacją o dacie i numerze szkody, kwocie przyznanego odszkodowania, z adresem towarzystwa ubezpieczeniowego; (tj.: kalkulacja, rozliczenie i protokół szkody),
- w przypadku orzeczenia szkody całkowitej (kasacji) poinformuj o naprawie pojazdu bądź
o przeznaczeniu go do złomowania.
Powyższe dokumenty możesz przesłać:
- pocztą elektroniczną na adres:
- faksem na numer (71) 749 47 21,
- pocztą tradycyjną na adres:
WTW Services Sp. z o.o. Oddział we Wrocławiu
ul. Sienkiewicza 34a/10
50-335 Wrocław
Po otrzymaniu kompletu dokumentów (w terminie maksymalnie 7 dni roboczych) zostanie podjęta decyzja dotycząca wypłaty odszkodowania. W przypadku otrzymania zgody na wypłatę odszkodowania jesteś zobowiązany spełnić ewentualne warunki:
- w przypadku szkody, której wartość przekracza kwotę 3 tyś zł (szkoda z ryzyka AC i z OC Sprawcy) zgoda wydawana jest pod warunkiem potwierdzenia dokonania naprawy pojazdu oraz doubezpieczenia - w przypadku szkody z AC - o ile wymaga tego zakres ubezpieczenia,
- w przypadku otrzymania bezwarunkowej zgody - należy udać się do towarzystwa ubezpieczeniowego po odbiór odszkodowania.
Brak zgody na wypłatę odszkodowania ma miejsce w przypadku:
- szkody całkowitej na pojeździe (kradzież, kasacja),
- jeśli posiadasz zaległości w spłacie kredytu,
- jeśli nie dostarczyłeś kopii polisy lub dowodu opłacenia raty składki (jeśli składka jest rozłożona na raty)
Odmowa wypłaty odszkodowania oznacza, że odszkodowanie wpływa na konto banku.
Możesz wnioskować o zwrot wypłaty odszkodowania na swoje (bądź wskazane) konto. W tym celu powinieneś zwrócić się z pisemną prośbą (pismo podpisane czytelnie przez wszystkich współwłaścicieli pojazdu).
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości prosimy o kontakt pod numerem telefonu:
- (71) 749 47 26 lub 195 00
- Fakt zaistnienia szkody na kredytowanym pojeździe zgłoś:
- szkoda z AC - w towarzystwie ubezpieczeniowym, w którym zakupiona została polisa AC (kradzież pojazdu niezwłocznie zgłoś również na policji)
- szkoda z OC sprawcy - w towarzystwie ubezpieczeniowym sprawcy (które wystawiło polisę OC sprawcy).
- Po oszacowaniu szkody przez rzeczoznawcę z towarzystwa ubezpieczeniowego prześlij informacje o szkodzie do Santander Consumer Banku, tj.:
- dokumenty wystawione przez towarzystwo ubezpieczeniowe z informacją o dacie i numerze szkody, kwocie przyznanego odszkodowania, z adresem towarzystwa ubezpieczeniowego; (tj.: kalkulacja, rozliczenie i protokół szkody),
- w przypadku orzeczenia szkody całkowitej (kasacji) poinformuj pisemnie Santander Consumer Bank o naprawie pojazdu bądź o przeznaczeniu go do złomowania.
Powyższe dokumenty możesz również:
- przesłać faksem na numer 71 377 39 79,
- przesłać pocztą elektroniczną na adres:
- wysłać pocztą na adres Promesy Plus Sp. z o.o we Wrocławiu:
Promesa Plus Sp. z o.o. Oddział we Wrocławiu
ul. Słubicka 18
53-615 Wrocław
- Po otrzymaniu kompletu dokumentów (w terminie maksymalnie 7 dni roboczych) Santander Consumer Bank podejmie decyzję dotyczącą wypłaty odszkodowania. W przypadku otrzymania zgody Santander Consumer Banku na wypłatę odszkodowania jesteś zobowiązany spełnić ewentualne warunki Santander Consumer Banku:
- w przypadku szkody, której wartość przekracza kwotę 2 tys zł, gdy szkoda jest z ryzyka AC i 8 tys zł, gdy szkoda jest z ryzyka OC zgoda wydawana jest pod warunkiem potwierdzenia dokonania naprawy pojazdu oraz doubezpieczenia - w przypadku szkody z AC - o ile wymaga tego zakres ubezpieczenia,
- w przypadku otrzymania bezwarunkowej zgody - należy udać się do towarzystwa ubezpieczeniowego po odbiór odszkodowania.
Santander Consumer Bank może odmówić wydania zgody na wypłatę odszkodowania w przypadku:
- szkody całkowitej (kradzież, kasacja),
- jeśli posiadasz zaległości w spłacie kredytu,
- jeśli nie dostarczyłeś do Santander Consumer Banku kopii polisy lub dowodu opłacenia raty składki (jeśli składka jest rozłożona na raty).
Odmowa wypłaty odszkodowania oznacza, że odszkodowanie wpływa na konto banku.
Możesz wnioskować o zwrot wypłaty odszkodowania na swoje (bądź wskazane) konto. W tym celu powinieneś zwrócić się do Santander Consumer Banku z pisemną prośbą (pismo podpisane czytelnie przez wszystkich współwłaścicieli pojazdu).
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Klienta:
- tel. 801 305 305
lub - tel. 71 358 97 00