Reklamacje transakcji nieautoryzowanych
Jeżeli stwierdzisz nieautoryzowane, niewykonane lub nienależycie wykonane transakcje, powiadom nas o tym jak najszybciej.
Reklamację transakcji nieautoryzowanej możesz złożyć nie później niż w terminie 13 miesięcy od dnia, w którym dana transakcja miała być wykonana lub od dnia, w którym obciążyła ona Twój rachunek. Po upływie tego terminu wygasają Twoje roszczenia z tytułu nieautoryzowanych, niewykonanych lub nienależycie wykonanych transakcji płatniczych.
Reklamacje dotyczące nieautoryzowanej transakcji możesz złożyć:
- w naszych oddziałach, których wykaz znajduje się na stronie internetowej www.santanderconsumer.pl,
- pisemnie na nasz adres: Santander Consumer Bank S.A., ul. Legnicka 48 B, 54-202 Wrocław ,
- telefonicznie pod numerem telefonu 195 00 (opłata zgodna z taryfą operatora);
- poprzez wypełnienie formularza kontaktowego na stronie internetowej www.santanderconsumer.pl/kontakt/formularz-kontaktowy,
- w wiadomości za pomocą bankowości elektronicznej.
W treści reklamacji podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- numer karty,
- kwotę transakcji,
- walutę transakcji,
- miejsce wykonania transakcji (adres sklepu, punktu, nazwę strony internetowej, lokalizację bankomatu),
- datę transakcji,
- oświadczenie, że karta nie została utracona przed wykonaniem transakcji oraz, że ani karta ani PIN nie został udostępniony innej osobie.
Możemy poprosić Cię o dostarczenie dodatkowych dokumentów aby rozpatrzyć Twoją reklamację.
Nie później niż do końca dnia roboczego następującego po dniu stwierdzenia wystąpienia lub otrzymania zgłoszenia transakcji nieautoryzowanej, przywrócimy obciążony rachunek karty do stanu, jaki istniałby gdyby tej transakcji nie było tj. zwiększymy dostępny limit kredytowy. Jeżeli mamy uzasadnione i należycie udokumentowane podstawy, aby podejrzewać oszustwo poinformujemy o tym na piśmie organy powołane do ścigania przestępstw. W takich wypadkach oraz w przypadku, gdy do transakcji doszło wskutek Twojego umyślnego działania albo w wyniku umyślnego lub będącego skutkiem rażącego niedbalstwa wskutek naruszenia co najmniej jednego z obowiązków, o których mowa w art. 42 ustawy o usługach płatniczych, będziemy uprawnieni do dochodzenia roszczenia zwrotnego z tytułu nienależnego zwrotu kwoty transakcji nieautoryzowanej.
Każdą, kwestionowaną transakcję należy opisać w osobnej reklamacji.
Pozostałe informacje dotyczące rozpatrywania reklamacji i obowiązujących terminów znajdziesz w Regulaminie umowy o przyznanie limitu kredytowego i wydanie karty.