Pytania i odpowiedzi
- Jeżeli nie masz podpisanej Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej aktywuj kartę dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 700 500 lub pod numer 71 797 22 40
- Jeśli masz podpisaną Umowę o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej możesz również aktywować kartę po zalogowaniu do Bankowości Internetowej lub aplikacji mobilnej korzystając z usługi „Aktywuj”.
Nie masz podpisanej Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej?
Możesz ją podpisać w najbliższym Oddziale, a po więcej szczegółów zapraszamy TUTAJ.
- wprowadź kartę do bankomatu zgodnie z instrukcją znajdującą się na bankomacie
- kieruj się wskazówkami wyświetlanymi na ekranie – korzystając z klawiatury wprowadź numer PIN i wybierz kwotę do wypłaty wskazaną na ekranie lub wprowadź ją samodzielnie przy pomocy opcji: INNA KWOTA
- jeśli chcesz, wybierz opcję wydruku potwierdzenia dokonanej transakcji
- odbierz kartę, pieniądze i potwierdzenie transakcji (jeśli taka opcja została wybrana)
Tak. Może się tak zdarzyć, gdy płatność kartą za zakupy będzie autoryzowana w trybie off-line tzn. nie będzie weryfikowana przez Bank w chwili transakcji, a kwota dostępnych środków w ramach limitu kredytowego zostanie pomniejszona o kwotę transakcji dopiero w momencie rozliczenia tej transakcji. Rozliczenie transakcji autoryzowanej off-line w przypadku braku dostępnych środków może spowodować przekroczenie kwoty przyznanego limitu kredytowego – wówczas kwota przekroczonego limitu zostanie dodana do kwoty spłaty minimalnej na najbliższym zestawieniu. Za przekroczenie limitu Bank może pobrać opłatę zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.
Prosimy o kontrolowanie stanu dostępnych środków na karcie w celu uniknięcia sytuacji, w której może zostać przekroczony przyznany limit kredytowy. Pamiętaj, by w przypadku przekroczenia limitu kwotę przekroczenia spłacić niezwłocznie.
Aktualne informacje o wykorzystanym i dostępnym limicie znajdziesz w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej.
- płacąc kartą, nie trać jej z zasięgu wzroku i sprawdź kwotę transakcji przed jej podpisaniem lub zatwierdzeniem;
- nie podawaj nikomu numeru PIN i nie przechowuj go razem z kartą – na pewno go zapamiętasz – to tylko 4 cyfry;
- nie podawaj nikomu numeru karty i kodu CVV2 (trzech ostatnich cyfr z numeru znajdującego się na rewersie karty);
- sprawdzaj zestawienie transakcji i operacji z rachunku karty – jeśli pojawią się niezgodności, skontaktuj się z Bankiem;
- w razie utraty karty zadzwoń do Banku pod całodobowy numer do zastrzegania kart. Karta zostanie natychmiast zastrzeżona i nikt nie będzie mógł jej użyć. Na Twoją prośbę w jej miejsce Bank wyda Ci nową kartę.
- wybieraj wiarygodnych sprzedawców
Przed dokonaniem zakupów prześledź wystawione przez klientów opinie o sklepie, szczególnie te z ostatnich miesięcy. Staraj się wybierać sklepy, które działają na rynku już od dłuższego czasu i cieszą się pozytywnymi opiniami innych kupujących. - sprawdź, czy sklep dba o bezpieczeństwo płatności
Połączenie ze sklepem internetowym powinno być szyfrowane. To większa pewność, że dane osobowe – w tym adres oraz numer karty kredytowej – nie wyciekną z serwisu. Choć może to brzmieć skomplikowanie to łatwo sprawdzić, czy danej stronie można bardziej ufać. Adres sklepu w pasku przeglądarki powinien zaczynać się od https albo przed adresem powinna pojawiać się ikona kłódki (w zależności od przeglądarki jakiej używasz). Po kliknięciu tej ikony zobaczysz m.in. czy certyfikat jest aktualny i do kiedy obowiązuje. - dbaj o bezpieczeństwo Twoich danych
Im mniej danych zostawiasz na stronie sklepu, tym lepiej. Podawaj tylko te dane, które są wymagane przez sklep do realizacji zakupu i płatności. - wybieraj bezpieczne formy płatności
Płacąc kartą możesz korzystać z mechanizmu zwrotu pieniędzy (tzw. chargeback), który chroni Cię przed oszustwami czy nieudanymi transakcjami – takiej ochrony nie masz, kiedy płacisz za pobraniem lub przelewem ze swojego rachunku.
Zgodnie z nowelizacją ustawy o grach hazardowych z dnia 01.04.2017 roku niedozwolone jest dokonywanie płatności kartami płatniczymi na stronach internetowych wykorzystujących nazwy domen internetowych wpisanych do Rejestru domen służących do oferowania gier hazardowych niezgodnie z Ustawą. Rejestr udostępniony jest na stronie Ministerstwa Finansów https://hazard.mf.gov.pl/. Ograniczenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2017 roku.
Masz wiele możliwości spłaty karty:
- jedynie kwotę minimalną (jest ona oznaczona w zestawieniu) ‒ jej wysokość to 5% wykorzystanego limitu, min. 50,00 zł plus m.in. kwota raty, jeśli rozkładałeś transakcję na raty
- więcej niż kwotę minimalną – tyle, ile możesz
- wskazane w zestawieniu saldo zadłużenia – wtedy skorzystasz z kredytu bez odsetek
- jedynie kwotę minimalną (jest ona oznaczona w zestawieniu) ‒ jej wysokość to 5% wykorzystanego limitu, min. 50,00 zł plus m.in. kwota raty, jeśli rozkładałeś transakcję na raty
- więcej niż kwotę minimalną – tyle, ile możesz
- wskazane w zestawieniu saldo zadłużenia – wtedy skorzystasz z kredytu bez odsetek
Dla karty ratalnej Comfort Plus ze stałą spłatą minimalna kwota spłaty jest stała i zależy od wartości przyznanego limitu.
Zestawienie transakcji i operacji to informacja o Twoim rachunku karty. Znajdziesz w nim:
- kwotę, termin i numer rachunku do spłaty
- podsumowanie wszystkich zakupów i wypłat gotówki z danego okresu rozliczeniowego
- rozliczenie rat, opłat, prowizji i odsetek
Zobacz przykład zestawienia.
Kiedy je otrzymasz?
Zestawienia są generowane przez Bank w wybranym przez Ciebie dniu: 1, 10, 18 lub 22. dniu miesiąca – Ty otrzymasz je w ciągu kilku następnych dni.
Od daty generowania zestawienia zależy, na jaki dzień przypadać będzie termin spłaty karty.
Pamiętaj - w razie potrzeby możesz zmienić datę generowania zestawienia.
Jak otrzymasz zestawienie?
Wszystkie Twoje zestawienia dostępne są w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej – wystarczy po zalogowaniu przejść do zakładki z zestawieniami.
- pocztą
Jeżeli przy podpisywaniu umowy wybrałeś opcję otrzymywania zestawienia pocztą, to będzie ono również przesyłane na wskazany przez Ciebie adres korespondencyjny.
Możesz zrezygnować z zestawienia papierowego:
- pod numerem telefonu 801 70 60 60 lub 71 797 22 50
- w Oddziale Banku
Pamiętaj, aby co miesiąc sprawdzać zestawienie w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej - wystarczy przejść do zakładki z zestawieniami.
Jeżeli zmienią się Twoje dane koniecznie nas o tym poinformuj !
W przypadku zmiany danych osobowych – imię, nazwisko, adres zameldowania, seria i numer dowodu osobistego – dyspozycję zmiany zawsze możesz:
- złożyć w Oddziale Banku (przyjdź z dowodem osobistym)
- wysłać pocztą tradycyjną na adres: Santander Consumer Bank S.A.,
ul. Legnicka 48 B, 54-202 Wrocław Wrocław (dyspozycję potwierdź podpisem i załącz kopię dowodu osobistego)
- wysłać mailowo korzystając z formularza kontaktowego (dołącz podpisany skan dyspozycji zmiany danych oraz skan dowodu osobistego)
W przypadku zmiany danych teleadresowych – adres korespondencyjny, numery telefonów, adres e-mail - dyspozycję zmiany możesz złożyć również telefonicznie pod numerem 801 70 60 60 lub 71 797 22 50.
PAMIĘTAJ!
Jeżeli otrzymujesz zestawienia transakcji i operacji z rachunku karty w formie papierowej w przypadku zmiany adresu korespondencyjnego, kolejne zestawienie wyślemy na nowy adres korespondencyjny.
W sytuacji zmiany imienia lub nazwiska nowe dane pojawią sią na wznowionej karcie – otrzymasz ją, gdy obecna karta starci ważność. Możesz również od razu zawnioskować o nową kartę z aktualnymi danymi personalnymi.
Jeśli masz podpisaną Umowę o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej dane teleadresowe (adres korespondencyjny; numer telefonu komórkowego, adres e-mail) możesz zmienić samodzielnie w Bankowości Internetowej.
PAMIĘTAJ!
Zmiana adresu e-mail i numeru telefonu skutkuję zmianą Twoich danych, które są przypisane do Umów, jakie posiadasz w Santander Consumer Bank. Nowe dane będą wykorzystywane do kontaktu przy obsłudze posprzedażowej oraz przy składaniu ofert.
Zmiana adresu korespondencyjnego w Bankowości Internetowej skutkuje zmianą jedynie w Bankowości Internetowej. Oznacza to, że na nowy adres korespondencyjny mogą być wysyłane oferty lub np. zmieniony Regulamin o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej (jeśli będzie wysyłany w formie pisemnej). W przypadku obsługi posprzedażowej umów, które już posiadasz w naszym Banku, nadal będziemy kontaktować się z Tobą na stary adres korespondencyjny, jaki podałeś dla danej Umowy. Jeśli chcesz zmienić adres korespondencyjny dla umowy, którą posiadasz w naszym Banku, skorzystaj z jednej ze wskazanych powyżej możliwości.
Nie masz podpisanej Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej? Możesz ją podpisać w najbliższym Oddziale.
Jeśli masz podpisaną Umowę o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej, możesz zalogować się do:
- bankowości internetowej - numer PIN zmienisz korzystając z przycisku „Zmień PIN”;
- aplikacji mobilnej – numer PIN zmienisz wybierając przycisk trzech kropek na ekranie karty kredytowej, a następnie przycisk „Zmień PIN do karty”.
Jeżeli nie masz podpisanej umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej i zapomniałeś numer PIN wystarczy zadzwonić pod numer 801 70 60 60 lub 71 797 22 50 i zgłosić chęć otrzymania duplikatu numeru PIN. Duplikat pierwotnego numeru PIN wyślemy bezpłatnie pocztą.
Pamiętaj!
Jeżeli zmieniałeś pierwotny numer PIN do karty w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej na swój własny, nie będziesz miał już możliwości jego odtworzenia. Wówczas możesz ponownie samodzielnie zmienić numer PIN do karty w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.
Jeśli masz podpisaną Umowę o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej możesz zalogować się do:
- bankowości internetowej - numer PIN zmienisz korzystając z przycisku „Zmień PIN” lub
- aplikacji mobilnej – numer PIN zmienisz wybierając przycisk trzech kropek na ekranie karty kredytowej, a następnie przycisk „Zmień PIN do karty”.
Nie masz podpisanej Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej? Możesz ją podpisać w najbliższym Oddziale.
Po więcej szczegółów zapraszamy TUTAJ.
W bankowości internetowej i aplikacji mobilnej znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące zawartej umowy oraz:
- informacje dotyczące limitów:
- aktualne informacje o wykorzystanym i dostępnym limicie
- limity dzienne na poszczególne transakcje - listę transakcji i operacji:
- listę transakcji wykonanych kartą i operacji zaksięgowanych na rachunku kart
- wyszukiwarkę transakcji według wybranych kryteriów
- informacje o środkach wykorzystanych, lecz nie zaksięgowanych na rachunku karty - zestawienia
- podstawowe informacje z ostatniego zestawienia niezbędne do spłaty zadłużenia
- listę historycznych zestawień Twojej karty - informacje o planach spłat ratalnych:
- szczegóły dotyczące uruchomionych na rachunku karty planów spłat ratalnych.
Jeżeli podpisałeś z Bankiem Umowę o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej masz dodatkowo możliwość samodzielnej :
- zmiany numeru PIN do karty
- zmiany dziennych limitów transakcyjnych
- aktywacji karty
- zastrzeżenia karty
- czasowej blokady karty
- rozłożenia na raty wybranej kwoty
- nadania oraz zmiany hasła uwierzytelniającego służącego do akceptacji płatności w internecie w sklepach z usługą 3D Secure
Więcej informacji o Bankowości Internetowej i aplikacji mobilnej znajdziesz TUTAJ.